Kirjaudu
Valikko

Navigointivalikko

Navigointivalikko

Älypuhelin ihmisen kädessä.
UUTINEN
18.12.2023

Vammaispalvelujen neuvontapuhelin palvelee 2. tammikuuta alkaen

Neuvontapuhelimesta saat tietoa ja ohjausta vammaispalveluihin liittyvissä asioissa.

Älypuhelin ihmisen kädessä.

Vammaispalvelujen neuvontapuhelin palvelee 2. tammikuuta alkaen

UUTINEN / 18.12.2023

Neuvontapuhelimesta saat tietoa ja ohjausta vammaispalveluihin liittyvissä asioissa.

Älypuhelin ihmisen kädessä.

UUTINEN / 18.12.2023

Vammaispalvelujen neuvontapuhelin palvelee 2. tammikuuta alkaen

Tiistaina 2. tammikuuta aloittaa toimintansa koko Oma Hämeen kattava vammaispalvelujen neuvontapuhelin numerossa 03 629 6578. Puhelimeen vastaa vammaissosiaalityön sosiaaliohjaaja maanantaista perjantaihin kello 9–12. Jos numero on varattu, numerosi jää järjestelmän muistiin ja sinuun otetaan yhteyttä viimeistään seuraavana arkipäivänä.

Neuvontapuhelimesta saat tietoa ja ohjausta vammaispalvelulain mukaisista palveluista ja alle 65-vuotiaiden omaishoitoa koskevissa kysymyksissä. Vammaispalvelulain mukaisia palveluja ovat muun muassa vaikeavammaisten kuljetuspalvelu, henkilökohtainen apu, päivä- ja työtoiminta, asunnon muutostyöt sekä vammaisten asumispalvelut.  

Neuvontapuhelimessa annetaan palveluihin liittyvää ensivaiheen neuvontaa ja ohjausta asiakkaille, ammattilaisille ja muille verkostokumppaneille. Mikäli olet jo vammaispalvelujen asiakas, ole yhteydessä suoraan omatyöntekijääsi, ei neuvontapuhelimeen. 

Kun vammaispalvelujen yhteinen puhelinneuvonta käynnistyy, käytöstä poistuvat Hämeenlinnan vammaispalvelujen yhteisnumero ja Hattulan yhteisnumero. Näihin numeroihin tulee tiedote uudesta puhelinneuvonnasta ja sen numerosta. Muutoksen myötä luovutaan myös työntekijä- ja seutukohtaisista puhelinajoista. Vammaissosiaalityön työntekijöillä on puhelimissaan vastaajapalvelu, johon voi jättää yhteydenottopyynnön. 

Neuvontapuhelimen avulla yhdenmukaistetaan ohjausta sekä helpotetaan ensivaiheen yhteydenottoa vammaispalveluihin. Puhelinpalvelun toimintaa seurataan ja sitä kehitetään saatujen kokemusten perusteella.