Murupolku
Etsitkö tietoa kausirokotusten ajanvarauksesta?
Digitaalinen asiointi
Digitaalinen asiointi
Tältä sivulta löydät kaikki digitaalisen asioinnin palvelumme. Voit käyttää digipalveluita joko kirjautumalla asiointipalveluun tai lataamalla Oma Häme -sovelluksen.
Kirjautuminen vaatii vahvan tunnistautumisen joko henkilökohtaisilla pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella.
Chatit
Nopeaa apua ja tukea chatin kautta
Chatin kautta saat keskusteluyhteyden ammattilaisiimme.
Tee oirearvio 24/7
Tee oirearvio 24/7
Omaolon* oirearvioilla voit kartoittaa omaa tai läheisesi hoidon tarvetta. Voit tehdä oirearvion mihin vuorokauden aikaan tahansa.
*Omaolo on CE-merkitty lääkinnällinen laite
Digitaalinen asioinnin palveluita
Voi varata aikoja ja tarkastella ajanvarauksiasi kirjautumalla asiointipalveluumme.
Aikojen varaaminen ja tarkasteleminen onnistuu myös Oma Häme -sovelluksessa, jonka voit ladata sovelluskaupastasi.
Haluatko varata ajan puhelimitse?
Linkit sosiaali- ja terveyspalveluihin (yhteystiedot palveluihin löydät kunkin palvelun yhteydestä)
Terveysasemien yhteystiedot (valitse sivulta ensin oma paikkakuntasi)
Jos olet huolissasi ihmisestä, joka ei mielestäsi pysty vastaamaan huolenpidostaan, terveydestään tai turvallisuudestaan, voit tehdä ilmoituksen asiasta. Huolta voi aiheuttaa esimerkiksi yksin asuvan aikuisen tai lapsiperheen elämänhallinnan ongelmat tai ikäihmisen arjen haasteet. Ilmoituksen voi tehdä kuka tahansa, joka on huolestunut toisen henkilön elämäntilanteesta.
Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat avun tarpeen ja millaista apua henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.
Tuen tarpeen ilmoitus, aikuiset
Tuen tarpeen ilmoitus, ikäihmiset
Lapsiperheen tuen tarpeen ilmoitus tai lastensuojeluilmoitus
Ilmoituksen voi tehdä lapsi itse, vanhempi, isovanhempi, muu läheinen, naapuri tai viranomainen, joka on huolestunut lapsesta tai nuoresta.
Lapsiperheen tuen tarpeen ilmoitus tai lastensuojeluilmoitus
Löydät alla olevan linkin kautta sekä tulostettavia että verkossa täytettäviä ja lähetettäviä lomakkeita.
Voit asioida Oma Hämeessä käytössä olevissa digitaalisissa asiointikanavissa toisen henkilön puolesta, jos sinut on tähän valtuutettu. Puolesta asiointia hyödynnetään uudessa Oma Häme -mobiilisovelluksessamme sekä näiltä verkkosivuilta löytyvissä chat-palveluissamme (sivun alakulman "Aloita chat").
Videovastaanottopalvelun avulla voit osallistua etäryhmätapahtumiin tai yksittäisiin vastaanottoihin videon välityksellä. Videovastaanotolle liittyminen tapahtuu Oma Häme -sovelluksen kautta tai kirjautumalla asiointipalveluun.
Reseptien uusiminen ja tarkastelu onnistuu OmaKannan kautta.
Voit tarkastella ammattilaisen kirjauksia kirjautumalla asiointipalveluumme.
Ammattilaisen kirjaukset löydät myös Oma Häme -sovelluksesta, jonka voit ladata sovelluskaupastasi.
Etäryhmään voivat osallistua kaikki Kanta-Hämeen asukkaat. Etäryhmän sisällön mukaan osallistuminen voi olla rajattua tiettyyn asiakasryhmään.
Omahoito-linkkejä
Omahoito
Tähän osioon on koottu palveluita, joiden avulla saat tukea omaan tilanteeseesi. Palvelut löytyvät myös Oma Häme -sovelluksen/asiointialustan Omahoito-osiosta.
Katso lisää hyvinvointia tukevia tietopaketteja, linkkejä ja omahoito-ohjelmia
Omaolon* palveluarvioilla voit kartoittaa omaa tai läheisesi avuntarvetta. Palvelu arvioi, voitko saada apua ja tukea sosiaalipalveluista. Tulokset auttavat sinua arvioimaan, kannattaako tukea hakea. Lisäksi näet alueesi ohjeet, joiden mukaan voit tarvittaessa toimia.
*Omaolo on CE-merkitty lääkinnällinen laite
Jos tarviset tietoa hoitosi tueksi tai haluat katsoa sinulle tilanteeseesi sopivia sosiaalipalveluja, tutustu palvelupolkuihin.
Omaolon* oirearvioilla voit kartoittaa omaa tai läheisesi hoidon tarvetta.
*Omaolo on CE-merkitty lääkinnällinen laite
Omaolon* sähköinen terveystarkastus arvioi elintapojasi ja henkistä hyvinvointiasi. Terveystarkastus kertoo, miten elintapasi vaikuttavat arvioituun elinikääsi ja sairastumisriskeihisi.
*Omaolo on CE-merkitty lääkinnällinen laite
Terapianavigaattorissa kartoitetaan elämäntilannettasi sekä ongelmia tai vaikeuksia, joita olet saattanut kokea. Tietojen avulla sinut voidaan ohjata sopivimman avun tai tuen piiriin.
Kun olet vastannut kyselyyn, saat koodin, jonka voit toimittaa ammattilaiselle. Terapianavigaattorin täyttäminen sujuvoittaa hoidon tarpeen arviointia ja palveluihin pääsyä.
Omaolon* hyvinvointivalmennukset
Hyvinvointivalmennukset ovat ilmaisia ja kannustavat sinua muuttamaan elämäntapojasi. Valmennukset antavat ohjeita ja seuraavat edistymistäsi tehtävien avulla. Voit aloittaa hyvinvointivalmennuksia itsenäisesti tai ammattilaisen suosittelemana.
Tai valitse suoraan joku seuraavista:
Alkoholinkäytön vähentäminen
Arjen harmituksen vähentäminen
Lapsiperheiden valmennusohjelma
Liikuntaohjelma terveysliikkujille
Painonhallinta
Positiivinen vuorovaikutus parisuhteessa
Ristiriitojen ratkaisu parisuhteessa
Terveyttä edistävä ravinto
Tupakoinnin lopettaminen
Univalmennus
*Omaolo on CE-merkitty lääkinnällinen laite
Digiasiointi: asiakirjojen tilaus
Potilasasiakirjojen ja sosiaalihuollon asiakastietojen tilaaminen
Tältä sivulta löydät linkit potilasasiakirjojen ja sosiaalihuollon asiakastietojen tilaamiseen.
Lisää Kanta-Hämeen hyvinvointialueella käytettäviä lomakkeita löydät Täytä lomake -sivustolta.
Voit tilata potilasasiakirjoja, tarvitset tunnistautumiseen mobiilivarmenteen tai pankkitunnukset.
Potilasasiakirjojen tilaaminen
Puhelinvaihde ja hyvinvointialueen palveluiden yhteystiedot
Puhelinvaihde ja palveluiden yhteystiedot
Oma Hämeen päävaihde: 03 629 629
(avoinna arkisin klo 8–16)
Kanta-Hämeen keskussairaalan vaihde: 03 6291
(avoinna ma–to klo 7–19 ja pe klo 7–17)