Murupolku

Oma Häme -mobiilisovellus

Asioi hyvinvointiin ja terveyteen liittyvissä asioissa Oma Häme -sovelluksella.
 

Oma Häme -sovellus on kätevä apu arjessa

Oma Häme -sovellus on Kanta-Hämeen hyvinvointialueen asukkaille tarkoitettu turvallinen asiointipalvelu, jonka avulla pidät hyvinvointialueen digipalvelut kätevästi mukanasi.

Lataa sovelluskaupastasi

Google Playn linkki   App Storen linkki

Voit asioida palvelussa myös verkkoselaimen kautta. Kirjautuminen vaatii vahvan tunnistautumisen joko henkilökohtaisilla pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. 

Kirjaudu sisään
 

Mitä sovelluksessa voi tehdä?

  • Uutta: Diabetesriskissä olevan digipolulla voit testata sairastumisriskisi ja saat keinoja elintapojesi muuttamiseksi ja diabetesriskin pienentämiseksi.
  • Ole turvallisesti yhteydessä sosiaali- ja terveydenhuoltoalan ammattilaiseen chatin tai videoyhteyden välityksellä.
  • Hae tietoa hyvinvointisi ja terveytesi tueksi.
  • Tarkastele ajanvarauksiasi, laboratoriotuloksiasi sekä ammattilaisten kirjauksia.
  • Asioi läheisesi tai lapsesi puolesta.
  • Linkitys OmaKantaan, OmaKelaan ja Kansalaisen terveyspalveluihin.

Katso ohjevideo:

 

Oma Häme -mobiilisovelluksen UKK

Usein kysyttyä

  1. Lataa Oma Häme -mobiilisovellus puhelimellesi tai tabletillesi App Storesta tai Google Playsta. Valitse App Store, jos sinulla on iOS-laite ja Google Play, jos sinulla on Android-laite.
  2. Ensimmäinen kirjautumiskerta edellyttää vahvaa tunnistautumista joko henkilökohtaisilla pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella.
  3. Jatkossa voit kirjautua valitsemallasi nelinumeroisella PIN-koodilla tai sormenjälki- tai kasvojentunnistuksella.

Katso sovelluksen käyttöehdot

Oma Häme -mobiilisovellus on turvallinen ja luotettava palvelu. Palvelussa käytettävät tunnistetiedot välitetään aina vahvaa salausta käyttäen. 

Sovelluksen käyttäjänä sinun tulee pitää huolta oman laitteesi tietoturvasta. Sinun on oltava tietoinen siitä, että verkkoympäristö ja verkkopalvelut eivät ole täysin tietoturvallisia. 

Palvelu kerää rekisteröityneen käyttäjän antamia henkilötietoja (nimi, henkilötunnus, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite). Tietoja voidaan käyttää muun muassa tilastolliseen kehittämiseen ja suunnitteluun.

Katso sovelluksen tietosuojaseloste

Katso sovelluksen käyttöehdot

Oma Häme -mobiilisovelluksen lataaminen sovelluskaupasta on maksutonta.

Mobiilisovelluksen palvelut ovat maksuttomia lääkärin chat- ja videovastaanottoa lukuun ottamatta. 

Lue lisää etävastaanottojen asiakasmaksuista

Etäasiointi chat-palveluissamme on helppo ja nopea tapa hoitaa hyvinvointiisi ja terveyteesi liittyviä asioita. Voit asioida chat-palveluissamme myös toisen henkilön puolesta, jos sinut on tähän valtuutettu. 

Asiakaspalvelu-chat

Avoinna arkisin klo 9–15.

Chat-palvelussa voit kysyä esimerkiksi verkkosivuihin, Oma Häme -sovellukseen tai yhteystietoihin liittyviä asioita. Emme käsittele chatissa potilastietoja, ajanvarauksiin tai laskutukseen liittyviä asioita emmekä anna ohjausta ja neuvontaa terveyteen tai elämäntilanteeseen liittyen.

Muut chatit

Aikuissosiaalityön chat

Fysioterapeutti-chat

Neuvola-chat

Mielenterveys- ja päihdepalveluiden chat

Sairaanhoitaja-chat

Suun terveydenhuollon chat

Lisää chat-palveluita tulossa pian

Kehitämme ja laajennamme chat-palveluitamme jatkuvasti. Tiedotamme uusista palveluista tällä sivulla. 

Voit pyytää, että sinulle varataan aika videovastaanotolle. Kun ajanvaraus on tehty, saat linkin Oma Häme -sovellukseen.

Liity videovastaanotolle Oma Häme -sovelluksessa tai kirjautumalla osoitteessa omahame.fi. Valitse Oma terveys > tapahtumat > avaa videovastaanotto.

Katso tarkemmat ohjeet videovastaanotolle

Miten voin asioida toisen puolesta?

Voit asioida Oma Häme -mobiilisovelluksessa toisen henkilön puolesta, jos sinut on tähän valtuutettu. Henkilö, jonka puolesta haluat asioida, valitaan suomi.fi-verkkopalvelussa. Palvelu tarkistaa oikeutesi asiointiin väestötietorekisteristä. Ammattilaisemme saavat tiedon, jos asioit toisen henkilön puolesta ja kirjaavat asiointiin liittyvät yksityiskohdat puolesta asioitavan asiakas- ja potilastietoihin.

Miten voin valtuuttaa toisen asioimaan puolestani?

Voit valtuuttaa toisen asioimaan puolestasi suomi.fi-verkkopalvelussa. Valtuuttamasi henkilö voi olla puoliso, lähiomainen tai joku muu luotettavaksi kokemasi henkilö. Valtuuttamallasi henkilöllä on lupa keskustella ammattilaisemme kanssa henkilökohtaisista hyvinvointi- ja terveystiedoistasi. 

Lapsen puolesta asiointi

Voit asioida sovelluksessa 0-17-lapsesi puolesta. Jos lapsen on arvioitu olevan kypsä päättämään omista asioistaan eikä hän halua tietojensa näkyvän huoltajalle, huoltaja ei niitä näe.

Lue lisää alaikäisen itsenäisen päätöskyvyn arvioinnista (THL)

Kyllä, Oma Raitin eli Kanta-Hämeen keskussairaalan digitaalisen asiointikanavan palvelut ja tiedot löytyvät nyt Oma Häme -sovelluksesta. 

Digitaalisten palveluiden vastaanottomaksut

Etävastaanottojen asiakasmaksut

Hoitopuhelulla voidaan korvata vastaanottokäynti ja ne kerryttävät maksukattoa. Hoitopuhelu on maksuton lakisääteisesti maksuttomaksi määriteltyjen tutkimusten ja hoitojen yhteydessä.  

Fyysisen vastaanottokäynnin korvaava hoitopuhelu terveyskeskuksessa lääkärin kanssa

  • 28,20 €/hoitopuhelu 18 vuotta täyttäneiltä. 

Maksu peritään kolmelta (3) ensimmäiseltä käyntikerralta (sis. terveyskeskuskäynnit, hoitopuhelut, digi- ja videovastaanotot) kalenterivuoden aikana. 

Fyysisen vastaanottokäynnin korvaava hoitopuhelu erikoissairaanhoidossa

  • 66,70 € / hoitopuhelu 18 vuotta täyttäneiltä

Aikuissosiaalityön chat on maksuton. Keskustelu voidaan suostumuksellasi tarvittaessa siirtää terveydenhuollon ammattilaiselle, joka voi arvioida lääkäripalvelujen tarvetta.

Lääkärin chat, videovastaanotto tai hoitopuhelu maksaa 28,20 €/vastaanotto 18 vuotta täyttäneiltä. Maksu peritään kolmelta (3) ensimmäiseltä käyntikerralta (sis. sekä terveyskeskuskäynnit että etävastaanotot) kalenterivuoden aikana.

Fysioterapeutin chat maksuton, ellei chatia siirretä lääkärille.

Lääkärin chat, videovastaanotto tai hoitopuhelu maksaa 28,20 €/vastaanotto 18 vuotta täyttäneiltä. Maksu peritään kolmelta (3) ensimmäiseltä käyntikerralta (sis. terveyskeskuskäynnit, Hoitopuhelut, digi- ja videovastaanotot) kalenterivuoden aikana.

Lääkärin chat, videovastaanotto tai hoitopuhelu maksaa 28,20 €/vastaanotto 18 vuotta täyttäneiltä.

Maksu peritään kolmelta (3) ensimmäiseltä käyntikerralta (sis. terveyskeskuskäynnit, Hoitopuhelut, digi- ja videovastaanotot) kalenterivuoden aikana.  

Mielenterveys- ja päihdepalveluiden chat on maksuton.

Neuvola-chat on maksuton, ellei chatia siirretä lääkärille.

Lääkärin chat tai videovastaanotto maksaa 28,20 €/vastaanotto 18 vuotta täyttäneiltä. Maksu peritään kolmelta (3) ensimmäiseltä käyntikerralta (sis. terveyskeskuskäynnit, Hoitopuhelut, digi- ja videovastaanotot) kalenterivuoden aikana.

Sairaanhoitajan ja terveydenhoitajan chat maksuton, ellei chatia siirretä lääkärille.

Lääkärin chat tai videovastaanotto maksaa 28,20 €/vastaanotto 18 vuotta täyttäneiltä. Maksu peritään kolmelta (3) ensimmäiseltä käyntikerralta (sis. terveyskeskuskäynnit, Hoitopuhelut, digi- ja videovastaanotot) kalenterivuoden aikana.

Suun terveydenhuollon chatissa asioiminen on maksutonta

Lataa Oma Häme -sovellus sovelluskaupastasi

Lataa Oma Häme -sovellus:

Google Playn linkkiApp Storen linkki

 

Euroopan unionin rahoittama.