Murupolku

Oma Häme -mobiilisovellus

Henkilö on huonovointinen ja pohtii, onko hänellä auringonpistos
 

Oma Häme -sovellus kokoaa kaikki digiasioinnin palvelut

Oma Häme -sovellus on Kanta-Hämeen hyvinvointialueen asukkaille tarkoitettu uusi turvallinen asiointipalvelu, jonka avulla pidät hyvinvointialueen digipalvelut kätevästi mukanasi.

Lataa sovelluskaupastasi

Google Playn linkki   App Storen linkki

Voit asioida palvelussa myös nettiselaimen kautta. Kirjautuminen vaatii vahvan tunnistautumisen joko henkilökohtaisilla pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. 

Kirjaudu sisään
 

Mitä sovelluksessa voi tehdä?

  • Hae tietoa hyvinvointisi ja terveytesi tueksi.
  • Tarkastele ajanvarauksiasi, laboratoriotuloksiasi sekä ammattilaisten kirjauksia.
  • Ole turvallisesti yhteydessä sosiaali- ja terveydenhuoltoalan ammattilaiseen videoyhteyden tai chatin välityksellä.
  • Asioi läheisesi tai lapsesi puolesta.
  • Linkitys OmaKantaan, Omaoloon, OmaKelaan ja Kansalaisen terveyspalveluihin.

 

Oma Häme -mobiilisovelluksen UKK

Usein kysyttyä

  1. Lataa Oma Häme -mobiilisovellus puhelimellesi tai tabletillesi App Storesta tai Google Playsta. Valitse App Store, jos sinulla on iOS-laite ja Google Play, jos sinulla on Android-laite.
  2. Ensimmäinen kirjautumiskerta edellyttää vahvaa tunnistautumista joko henkilökohtaisilla pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella.
  3. Jatkossa voit kirjautua valitsemallasi nelinumeroisella PIN-koodilla tai sormenjälki- tai kasvojentunnistuksella.

Katso sovelluksen käyttöehdot

Oma Häme -mobiilisovellus on turvallinen ja luotettava palvelu. Palvelussa käytettävät tunnistetiedot välitetään aina vahvaa salausta käyttäen. 

Sovelluksen käyttäjänä sinun tulee pitää huolta oman laitteesi tietoturvasta. Sinun on oltava tietoinen siitä, että verkkoympäristö ja verkkopalvelut eivät ole täysin tietoturvallisia. 

Palvelu kerää rekisteröityneen käyttäjän antamia henkilötietoja (nimi, henkilötunnus, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite). Tietoja voidaan käyttää muun muassa tilastolliseen kehittämiseen ja suunnitteluun.

Katso sovelluksen tietosuojaseloste

Katso sovelluksen käyttöehdot

Oma Häme -mobiilisovelluksen lataaminen sovelluskaupasta on maksutonta.

Mobiilisovelluksen palvelut ovat maksuttomia lääkärin chat- ja videovastaanottoa lukuun ottamatta. Sairaanhoitajan ja terveydenhoitajan chat tai videovastaanotto on siis maksuton, ellei chatia tai vastaanottoa siirretä lääkärille.

Lääkärin chat tai videovastaanotto maksaa 23 €/vastaanotto 18 vuotta täyttäneiltä. Maksu peritään kolmelta (3) ensimmäiseltä käyntikerralta (sis. sekä terveyskeskuskäynnit että etävastaanotot) kalenterivuoden aikana.  

Etäasiointi chat-palveluissamme on helppo ja nopea tapa hoitaa hyvinvointiisi ja terveyteesi liittyviä asioita. Voit asioida chat-palveluissamme myös toisen henkilön puolesta, jos sinut on tähän valtuutettu. 

Sairaanhoitaja-chat

Sairaanhoitajat vastaavat chatissa arkipäivisin klo 8–20.

Voit asioida sairaanhoitaja-chatissa sellaisissa oireissa tai sairauksissa, jotka sopivat hoidettavaksi etäpalvelussa. Ota rohkeasti yhteyttä – ammattilainen arvioi aina tapauskohtaisesti, voidaanko asiaasi hoitaa etäpalvelussa ja ohjaa sinut tarvittaessa oikean palvelun piiriin. 

Esimerkkejä chatissa hoidettavista asioista ovat

  • flunssaoireet
  • silmä-, iho- ja allergiaoireet
  • hyönteisten pistot
  • vatsaoireet
  • naisten virtsatietulehduksiin liittyvät asiat. 

Kun olet tunnistautunut, sinulta kysytään esitietoja mahdollisista oireistasi. Vastaathan kyselyyn parhaan tietosi mukaan.

Huomioithan, että sairaanhoitaja-chatissa voi olla aamuisin ruuhkaa. Ota siis mahdollisuuksien mukaan yhteyttä vasta myöhemmin päivällä. Hoidamme asiasi chat-keskustelun aikana joka arkipäivä aina klo 20 saakka.

Aikuissosiaalityön chat

Avoinna ma–ti klo 8–10 ja ke–pe klo 12–14. Kun chat on kiinni, voit jättää meille viestin. Vastaamme viestiisi mahdollisimman pian.

Aikuissosiaalityön chatissa voit keskustella sosiaaliohjaajan kanssa erilaisista elämän haasteista. Voit kysyä neuvoa esimerkiksi omaan tai läheisen arjessa selviytymiseen ja elämänhallintaan liittyen. Chatin kautta saat myös lisätietoa sosiaalipalveluista sekä ohjausta ja tukea asiointiin ja omien asioiden hoitamiseen.

Toistaiseksi chatissa asioidaan ilman tunnistautumista, joten siellä ei voida käsitellä asiakkuuteesi tai hakemuksiisi liittyviä tietoja.

Asiakaspalvelu-chat

Avoinna arkisin klo 9–15. Huom! 1.–31.7.2024 auki ma-pe vain klo 9–12.

Chat-palvelussa voit kysyä esimerkiksi verkkosivuihin, Oma Häme -sovellukseen tai yhteystietoihin liittyviä asioita. Emme käsittele chatissa potilastietoja, ajanvarauksiin tai laskutukseen liittyviä asioita emmekä anna ohjausta ja neuvontaa terveyteen tai elämäntilanteeseen liittyen.

Fysioterapeutti-chat

Avoinna arkisin klo 8–15. 

Fysioterapeutin chatissa voit asioida toiminta- tai työkykyyn liittyvissä haasteissa.

Ohjaamme ja neuvomme sinua

  • tuki- ja liikuntaelinoireiden kuntoutuksessa sekä
  • apuvälineisiin tai kuntoutuksen palveluihin liittyvissä asioissa.

Liikkeiden havainnointi ja liikeharjoitusten ohjaaminen onnistuu halutessasi videoyhteyden avulla. Lisäksi saat liikeharjoitukset helposti omalle laitteellesi.

Asiointi chatissa on kertaluonteista ohjausta tai neuvontaa. Kontrollikäynnit voivat tarvittaessa tapahtua chatissa tai video- tai lähivastaanotolla. 

Neuvola-chat

Avoinna arkisin klo 8.15–10.15.

Neuvoloiden chat-palveluissa voit hoitaa pikkulapsiarkeen, raskauteen, ehkäisyasioihin tai perhesuunnitteluun liittyviä asioita. Voit myös varata ja perua vastaanottoaikoja. Huomioithan, että Forssan seudun chat-palvelussa hoidamme vain äitiys- ja lastenneuvola-asioita. Ehkäisyasioissa ohjaamme sinut asioimaan perhesuunnitteluneuvolan terveydenhoitajan kanssa. 

Sairaanhoidollisia ja esimerkiksi pienen lapsen hoitovapaatodistuksiin liittyviä asioita hoidamme sairaanhoitaja-chatissa.

Lisää chat-palveluita tulossa pian

Kehitämme ja laajennamme chat-palveluitamme jatkuvasti. Tiedotamme uusista palveluista tällä sivulla. 

Voit pyytää että sinulle varataan aika videovastaanotolle, jos niin haluat. Kun ajanvaraus on tehty, saat linkin Oma Häme -sovellukseen.

Liity videovastaanotolle Oma Häme -sovelluksessa tai kirjautumalla osoitteessa omahame.fi. Valitse Oma terveys > tapahtumat > avaa videovastaanotto.

Katso tarkemmat ohjeet videovastaanotolle

Miten voin asioida toisen puolesta?

Voit asioida Oma Häme -mobiilisovelluksessa toisen henkilön puolesta, jos sinut on tähän valtuutettu. Henkilö, jonka puolesta haluat asioida, valitaan suomi.fi-verkkopalvelussa. Palvelu tarkistaa oikeutesi asiointiin väestötietorekisteristä. Ammattilaisemme saavat tiedon, jos asioit toisen henkilön puolesta ja kirjaavat asiointiin liittyvät yksityiskohdat puolesta asioitavan asiakas- ja potilastietoihin.

Miten voin valtuuttaa toisen asioimaan puolestani?

Voit valtuuttaa toisen asioimaan puolestasi suomi.fi-verkkopalvelussa. Valtuuttamasi henkilö voi olla puoliso, lähiomainen tai joku muu luotettavaksi kokemasi henkilö. Valtuuttamallasi henkilöllä on lupa keskustella ammattilaisemme kanssa henkilökohtaisista hyvinvointi- ja terveystiedoistasi. 

Lapsen puolesta asiointi

Voit asioida sovelluksessa 0-17-lapsesi puolesta. Jos lapsen on arvioitu olevan kypsä päättämään omista asioistaan eikä hän halua tietojensa näkyvän huoltajalle, huoltaja ei niitä näe.

Lue lisää alaikäisen itsenäisen päätöskyvyn arvioinnista (THL)

Kyllä, Oma Raitin eli Kanta-Hämeen keskussairaalan digitaalisen asiointikanavan palvelut ja tiedot löytyvät nyt Oma Häme -sovelluksesta. 

Digitaalisten palveluiden vastaanottomaksut

Etävastaanottojen asiakasmaksut

Aikuissosiaalityön chat on maksuton. Keskustelu voidaan suostumuksellasi tarvittaessa siirtää terveydenhuollon ammattilaiselle, joka voi arvioida lääkäripalvelujen tarvetta.

Lääkärin chat tai videovastaanotto maksaa 23 €/vastaanotto 18 vuotta täyttäneiltä. Maksu peritään kolmelta (3) ensimmäiseltä käyntikerralta (sis. sekä terveyskeskuskäynnit että etävastaanotot) kalenterivuoden aikana.

Fysioterapeutin chat maksuton, ellei chatia siirretä lääkärille.

Lääkärin chat tai videovastaanotto maksaa 23 €/vastaanotto 18 vuotta täyttäneiltä. Maksu peritään kolmelta (3) ensimmäiseltä käyntikerralta (sis. sekä terveyskeskuskäynnit että etävastaanotot) kalenterivuoden aikana. 

Neuvola-chat on maksuton, ellei chatia siirretä lääkärille.

Lääkärin chat tai videovastaanotto maksaa 23 €/vastaanotto 18 vuotta täyttäneiltä. Maksu peritään kolmelta (3) ensimmäiseltä käyntikerralta (sis. sekä terveyskeskuskäynnit että etävastaanotot) kalenterivuoden aikana. 

Sairaanhoitajan ja terveydenhoitajan chat maksuton, ellei chatia siirretä lääkärille.

Lääkärin chat tai videovastaanotto maksaa 23 €/vastaanotto 18 vuotta täyttäneiltä. Maksu peritään kolmelta (3) ensimmäiseltä käyntikerralta (sis. sekä terveyskeskuskäynnit että etävastaanotot) kalenterivuoden aikana. 

Lääkärin chat tai videovastaanotto maksaa 23 €/vastaanotto 18 vuotta täyttäneiltä. Maksu peritään kolmelta (3) ensimmäiseltä käyntikerralta (sis. sekä terveyskeskuskäynnit että etävastaanotot) kalenterivuoden aikana. 

Lataa Oma Häme -sovellus sovelluskaupastasi

Lataa Oma Häme -sovellus:

Google Playn linkkiApp Storen linkki

Euroopan unionin rahoittama.
 

Anna sydämesi digittää.