Korva-, nenä- ja kurkkutautien erikoisalapalvelu

Korva-, nenä- ja kurkkutautien erikoisalapalvelu

Korvapoliklinikan ja kuulokeskuksen tehtävänä on vastata alueen korva-, nenä- ja kurkkutautien potilaiden tutkimuksesta, hoidosta ja kuntoutuksesta. Poliklinikalla hoidetaan myös virka-aikana päivystys- ja konsultaatiopotilaat.

Toimi näin

Korvatautien poliklinikka on ajanvarauspoliklinikka, jonne tarvitset lähetteen perusterveydenhuollosta, sairaalan toisesta yksiköstä, toisesta sairaalasta tai yksityislääkäriltä.

Korva-, nenä- ja kurkkutautien poliklinikka, Forssa

Korvatautien poliklinikalla tutkimme ja hoidamme potilaita, joilla on korviin, nenään, sivuonteloihin, suuhun, nieluun, kurkunpäähän tai kaulaan kohdistuvia oireita tai sairauksia. Poliklinikalla tehtäviä toimenpiteitä voivat olla esim. korvien mikroskooppitutkimukset, nenä-nielun tähystykset ja näytteiden otot. Jatkohoito tapahtuu lääkärin ohjeiden mukaisesti Forssan sairaalassa tai Kanta-Hämeen keskussairaalassa.

Korvatautien poliklinikalle tullaan lähetteellä. Kiireettömät korva-, nenä ja kurkkutautien lähetteet toimitetaan Forssan sairaalaan ja kiireelliset ja päivystykselliset lähetteet Kanta-Hämeen keskussairaalaan.

Osoite

Urheilukentänkatu 9, 30100 FORSSA

Normaalit aukioloajat

  • Tiistai 12:00 - 15:00

Muut yhteystiedot

Puhelin

Kunnat:

Ypäjä, Hausjärvi, Humppila, Janakkala, Loppi, Hattula, Riihimäki, Jokioinen, Hämeenlinna, Forssa, Tammela

Korva- nenä ja kurkkutautien poliklinikka

Korva-, nenä- ja kurkkutautien (KNK) yksikössä vastaamme sairaanhoitopiirin alueen korva-, nenä- ja kurkkutautien sekä kuulon kuntoutuksen erikoissairaanhoitotasoisista palveluista.

Yksikköön kuuluu lähetepoliklinikka, kuulokeskus ja vuodeosasto 4B.

KNK-alan toimenpiteitä tehdään sekä päiväkirurgisesti että vuodeosastojen kautta.

Takaisinsoittopalvelu on avoinna ympäri vuorokauden kaikkina viikonpäivinä. Virka-ajan ulkopuolella tulleisiin puheluihin vastataan seuraavana arkipäivinä.

Halutessasi voit olla meihin yhteydessä myös tekstiviestitse. Numeroihin ei ole mahdollista soittaa tai laittaa multimediaviestejä. Olemme yhteydessä mahdollisimman pian.

Ajan peruutus tekstiviestitse:

Kirjoita viestiin: PERUUTUS, potilaan nimi, syntymäaika ja peruttava aika. Lapsen asioita hoidettaessa, muista mainita myös lapsen nimi.

Ajanperuutus on oltava perillä viimeistään edeltävänä arkipäivänä klo 14 mennessä.

Tämän jälkeen perutuista ajoista veloitamme sakkomaksun.

Takaisinsoittopyyntö tekstiviestitse:

Kirjoita viestiin: TAKAISINSOITTO ja lyhyesti, missä asiassa toivot yhteydenottoa.

Lapsen asioita hoidettaessa muista mainita viestissä lapsen nimi.

Muissa asioissa kirjoita asiasi viestiin lyhyesti.

Osoite

Parantolankatu 6, 13530 HÄMEENLINNA

Muut yhteystiedot

Puhelin
  • puh. 036292900 (Korva-, nenä- ja kurkkupoliklinikka, ajanvaraus ja hoidolliset asiat, takaisinsoitto)
  • puh. 04573976549 (Korva-, nenä- ja kurkkupoliklinikka, tekstiviestinumero (ei puheluita))
  • puh. 036292906 (Kuulokeskus, ajanvaraustoimisto)
  • puh. 04573976504 (Kuulokeskus, tekstiviestinumero (ei puheluita))
  • puh. 0407513877 (Sosiaalityöntekijä)

Kunnat:

Ypäjä, Hausjärvi, Humppila, Janakkala, Loppi, Hattula, Riihimäki, Jokioinen, Hämeenlinna, Forssa, Tammela

Oma Häme- mobiilisovellus

Oma Häme- mobiilisovellus kokoaa hyvinvointialueen palvelut yhteen sovellukseen. Sovelluksesta löydät tietoa hyvinvointisi ja terveytesi tueksi.

  • Voit tarkastella ajanvarauksiasi, laboratoriotuloksiasi sekä ammattilaisten kirjauksia.
  • Olet turvallisesti yhteydessä sosiaali- ja terveydenhuoltoalan ammattilaiseen videoyhteyden tai chatin välityksellä.
  • Asioit läheisesi tai lapsesi puolesta. Sovelluksesta löydät myös linkityksen OmaKantaan, Omaoloon, OmaKelaan ja Kansalaisen terveyspalveluihin.

Voit asioida palvelussa myös nettiselaimen kautta. Kirjautuminen vaatii vahvan tunnistautumisen joko pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella.

Sosiaalisen raportoinnin lomake

Sosiaalisen raportoinnin lomakkeella voit ilmoittaa hyvinvointialueella ilmenevistä sosiaalisista ilmiöistä ja asioista, joihin tulisi puuttua.

Tällaisia voivat olla esimerkiksi seuraavat asiat:

  • Sinulla on herännyt huoli jostain asiasta ja haluaisit tuoda sen viranomaisten tietoon.
  • Olet havainnut jonkin ajankohtaisen tai toistuvan ilmiön tai ongelman, joka olisi hyvä saattaa viranomaisten tietoon ja ratkaistavaksi.
  • Olet huomannut jotain ilahduttavaa ja positiivista kehitystä.

Kerätyn tiedon avulla voimme vaikuttaa palveluihin ja pääsemme kiinni ongelmiin jo silloin kun ne ovat vasta aluillaan. Saatamme tiedon poliittisten päättäjien ja viranomaisten tietoon, jotta he voivat vaikuttaa palveluihin ja niiden parantamiseen ja kehittämiseen.