Oma Häme on pyytänyt korjausta ateriapalvelujen laatuun Janakkalassa
Muun muassa erityisruokavaliota noudattavien aterioissa on ollut ongelmia.
Oma Häme on pyytänyt korjausta ateriapalvelujen laatuun Janakkalassa
UUTINEN / 19.01.2024
Muun muassa erityisruokavaliota noudattavien aterioissa on ollut ongelmia.
UUTINEN / 19.01.2024
Oma Häme on pyytänyt korjausta ateriapalvelujen laatuun Janakkalassa
Hyvinvointialue vaatii parannusta ikäihmisten ja vammaispalvelujen asiakkaiden aterioihin Janakkalassa. Compass Group Oy:n valmistamissa aterioissa on ollut puutteita ja laatupoikkeamia, joista Oma Häme on pyytänyt yhtiöltä selvitystä. Oma Häme vaatii yhtiöltä myös välittömiä toimia ruuan laadun korjaamiseksi.
Muun muassa erityisruokavalioita noudattavien asiakkaiden aterioissa on ollut ongelmia. Lisäksi ateriat eivät ole aina täyttäneet ravitsemuksellisia vaatimuksia tai olleet asiakas- ja ikäryhmälle sopivaa ruokaa.
Janakkalan kouluruuan laatu on ollut esillä mediassa viime päivinä ja aiemmin viime keväänä. Compass Group on vastannut ateriapalveluista Janakkalassa viime keväästä lähtien, kun yhtiö valittiin palvelutuottajaksi Janakkalan kunnan ja Oma Hämeen yhteiskilpailutuksessa. Compass Group tuottaa Janakkalan kouluruuan lisäksi samassa keittiössä myös Oma Hämeen vastuulla olevat ateriat Janakkalan alueen palvelulaitoksiin. Ateriapalvelun piirissä on noin 200 Oma Hämeen ikäihmisten palveluiden ja vammaispalvelujen asiakasta.
Kouluruuan laatuongelmien vuoksi Janakkalan kunta on päättänyt käynnistää neuvottelut Compass Group Oy:n kanssa sopimuksen purkamisesta. Oma Häme seuraa tilannetta ja selvittää sen vaikutuksia Oma Hämeen ja Compass Group Oy:n väliseen sopimukseen.