Murupolku

Ruuhkatiedote: ota yhteyttä vain yhden kanavan kautta

Ota meihin yhteyttä samanaikaisesti vain yhden kanavan kautta. Jos olet jättänyt takaisinsoittopyynnön, jää odottamaan takaisinsoittoa. Älä ota samasta asiasta yhteyttä myös chatin kautta.

Chatit

Ikäihminen käyttää sairaanhoitajachatia.  

Chat ja etävastaanotto

Etäasiointi chat-palveluissamme on helppo ja nopea tapa hoitaa hyvinvointiisi ja terveyteesi liittyviä asioita. Voit asioida chatissa myös toisen henkilön puolesta, jos sinut on tähän valtuutettu.

Lue lisää puolesta asioinnista 

Mistä löydän chatit?

Löydät chatit, kun napsautat tämän sivun oikeasta alakulmasta kohtaa "Aloita chat". Chat-palveluita käytät kätevästi myös Oma Häme -mobiilisovelluksen kautta.

Lue lisää Oma Häme -sovelluksesta

Nämä chatit ovat käytössäsi

Avoinna ma–pe klo 9–15. Kun chat on kiinni, voit jättää meille viestin. Vastaamme viestiisi mahdollisimman pian.

Aikuissosiaalityön chatissa voit keskustella sosiaaliohjaajan kanssa erilaisista elämän haasteista. Voit kysyä neuvoa esimerkiksi omaan tai läheisen arjessa selviytymiseen ja elämänhallintaan liittyen. Chatin kautta saa myös lisätietoa sosiaalipalveluista sekä ohjausta ja tukea asiointiin ja omien asioiden hoitamiseen.

Asiointi chatissa voi olla kertaluonteista ohjausta tai neuvontaa, mutta tarvittaessa sitä voidaan myös jatkaa etätapaamisessa tai yksilölliseen tilanteeseen sopivalla tavalla.

Chat-asiointi alkaa nimettömänä, mutta sosiaaliohjaaja voi pyytää sinua tunnistautumaan sähköisesti. Tunnistautumista pyydetään, kun chatissa käsitellään omaan sosiaalihuollon asiakkuuteesi liittyviä asioita.

Avoinna arkisin klo 9–15.

Chat-palvelussa voit kysyä esimerkiksi verkkosivuihin, Oma Häme -sovellukseen tai yhteystietoihin liittyviä asioita. Emme käsittele chatissa potilastietoja, ajanvarauksiin tai laskutukseen liittyviä asioit. Emme myöskään anna ohjausta tai neuvontaa terveyteen tai elämäntilanteeseen liittyen.

Avoinna arkisin klo 8–15. 

Fysioterapeutin chatissa voit asioida toiminta- tai työkykyyn liittyvissä haasteissa.

Ohjaamme ja neuvomme sinua

  • tuki- ja liikuntaelinoireiden kuntoutuksessa sekä
  • apuvälineisiin tai kuntoutuksen palveluihin liittyvissä asioissa.

Liikkeiden havainnointi ja liikeharjoitusten ohjaaminen onnistuu halutessasi videoyhteyden avulla. Lisäksi saat liikeharjoitukset helposti omalle laitteellesi.

Asiointi chatissa on kertaluonteista ohjausta tai neuvontaa. Kontrollikäynnit voivat tarvittaessa tapahtua chatissa tai video- tai lähivastaanotolla. 

Avoinna arkisin klo 13–15.

Mielenterveys- ja päihdepalveluiden chat tarjoaa neuvontaa ja ohjausta matalalla kynnyksellä. Chat on tarkoitettu yli 18-vuotiaille.

Jos tunnistaudut chatiin, voit esimerkiksi varata ajan oman tilanteesi alkukartoitukseen Terapianavigaattori -kyselyn täyttämisen jälkeen. Tunnistautua voit henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. 

Voit asioida mielenterveys- ja päihdepalveluiden chatissa myös toisen henkilön puolesta.

Asiointi mielenterveys- ja päihdepalveluiden chatissa on maksutonta.

Avoinna ma, ke ja to klo 8–15 sekä ti ja pe klo 8–12.

Neuvola chatissa voit asioida terveydenhoitajan kanssa

  • lapsiperhe-elämään
  • raskauteen
  • ehkäisyyn 
  • perhesuunnitteluun
  • lapsettomuuteen sekä
  • raskauden keskeytyksiin liittyvissä asioissa.

Palvelussa voit myös varata ja perua vastaanottoaikoja.

Huomioithan, että sairaanhoidollisia ja esimerkiksi pienen lapsen hoitovapaatodistuksiin liittyviä asioita hoidamme sairaanhoitaja-chatissa.

Voit aloittaa asioinnin nimettömästi ja tunnistautumatta. Jos asioidessa käsitellään terveystietoihisi tai ajanvarauksiisi liittyviä asioita, neuvolan terveydenhoitaja pyytää sinua tunnistautumaan.

Avoinna arkisin klo 8–20 (mahdollisista poikkeusaukioloajoista infoamme chatin alussa)

Ota rohkeasti yhteyttä digitaalisen asiointikanavamme kautta!

Asiointi palvelussa vaatii vahvan tunnistautumisen henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Kun olet tunnistautunut, sinulta kysytään esitietoja asiointisi syystä. Vastaathan kyselyyn parhaan tietosi mukaan.

Voit asioida sairaanhoitaja-chatissa myös toisen henkilön, kuten lapsesi, puolesta.

Huomioithan, että sairaanhoitaja-chatissa voi olla aamuisin ruuhkaa. Ota siis mahdollisuuksien mukaan yhteyttä vasta myöhemmin päivällä. Hoidamme asiasi chat-keskustelun aikana joka arkipäivä aina klo 20 saakka.

Avoinna arkisin klo 8–14.

Suun terveydenhuollon chatista saat neuvontaa ja ohjausta hampaiden hoitoon ja suun terveyteen liittyvissä kysymyksissä. Lisäksi voit hoitaa kiireettömiä ajanvarausasioita. Myös asiointi alaikäisen lapsen ja toisen henkilön puolesta on mahdollista.

Ammattilainen arvioi aina tapauskohtaisesti, voidaanko asiaasi hoitaa etäpalvelussa ja ohjaa sinut tarvittaessa oikean palvelun piiriin.

Chat-asiointi edellyttää vahvaa tunnistautumista verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Asiointi suun terveydenhuollon chatissa on asiakkaalle maksutonta.

Digitaalisten palveluiden vastaanottomaksut

Etävastaanottojen asiakasmaksut

Hoitopuhelulla voidaan korvata vastaanottokäynti ja ne kerryttävät maksukattoa. Hoitopuhelu on maksuton lakisääteisesti maksuttomaksi määriteltyjen tutkimusten ja hoitojen yhteydessä.  

Fyysisen vastaanottokäynnin korvaava hoitopuhelu terveyskeskuksessa lääkärin kanssa

  • 28,20 €/hoitopuhelu 18 vuotta täyttäneiltä. 

Maksu peritään kolmelta (3) ensimmäiseltä käyntikerralta (sis. terveyskeskuskäynnit, hoitopuhelut, digi- ja videovastaanotot) kalenterivuoden aikana. 

Fyysisen vastaanottokäynnin korvaava hoitopuhelu erikoissairaanhoidossa

  • 66,70 € / hoitopuhelu 18 vuotta täyttäneiltä

Aikuissosiaalityön chat on maksuton. Keskustelu voidaan suostumuksellasi tarvittaessa siirtää terveydenhuollon ammattilaiselle, joka voi arvioida lääkäripalvelujen tarvetta.

Lääkärin chat, videovastaanotto tai hoitopuhelu maksaa 28,20 €/vastaanotto 18 vuotta täyttäneiltä. Maksu peritään kolmelta (3) ensimmäiseltä käyntikerralta (sis. sekä terveyskeskuskäynnit että etävastaanotot) kalenterivuoden aikana.

Fysioterapeutin chat maksuton, ellei chatia siirretä lääkärille.

Lääkärin chat, videovastaanotto tai hoitopuhelu maksaa 28,20 €/vastaanotto 18 vuotta täyttäneiltä. Maksu peritään kolmelta (3) ensimmäiseltä käyntikerralta (sis. terveyskeskuskäynnit, Hoitopuhelut, digi- ja videovastaanotot) kalenterivuoden aikana.

Lääkärin chat, videovastaanotto tai hoitopuhelu maksaa 28,20 €/vastaanotto 18 vuotta täyttäneiltä.

Maksu peritään kolmelta (3) ensimmäiseltä käyntikerralta (sis. terveyskeskuskäynnit, Hoitopuhelut, digi- ja videovastaanotot) kalenterivuoden aikana.  

Mielenterveys- ja päihdepalveluiden chat on maksuton.

Neuvola-chat on maksuton, ellei chatia siirretä lääkärille.

Lääkärin chat tai videovastaanotto maksaa 28,20 €/vastaanotto 18 vuotta täyttäneiltä. Maksu peritään kolmelta (3) ensimmäiseltä käyntikerralta (sis. terveyskeskuskäynnit, Hoitopuhelut, digi- ja videovastaanotot) kalenterivuoden aikana.

Sairaanhoitajan ja terveydenhoitajan chat maksuton, ellei chatia siirretä lääkärille.

Lääkärin chat tai videovastaanotto maksaa 28,20 €/vastaanotto 18 vuotta täyttäneiltä. Maksu peritään kolmelta (3) ensimmäiseltä käyntikerralta (sis. terveyskeskuskäynnit, Hoitopuhelut, digi- ja videovastaanotot) kalenterivuoden aikana.

Suun terveydenhuollon chatissa asioiminen on maksutonta

Lataa Oma Häme -sovellus sovelluskaupastasi

Lataa Oma Häme -sovellus:

Google Playn linkkiApp Storen linkki

 

Euroopan unionin rahoittama.