Murupolku
Ajankohtaista ikäihmisten palveluissa
Ikäihmisten palvelut
Oma Hämeen ikäihmisten palveluissa tuemme ikääntyneiden kotona asumista ja järjestämme tarpeen mukaisia asumispalveluja.
Navigointivalikko
Linkki ikäihmisten asiakasohjaukseen
Tarvitsetko neuvoja ja ohjausta?
Ikäihmisten asiakasohjaus on maksuton palvelu, jossa annamme tietoa ikäihmisten palveluista sekä tukea kotona asumiseen.
Vai etsitkö näitä palveluita ikäihmisille?
Sisältöjulkaisija
Uutiset
Kaikki uutisetLakun ja Eepoksen toiminta yhdistyi Riihikotiin Riihimäellä
Muutoksella kehitetään ikäihmisten lyhytaikaishoitoa Riihimäellä.
Lakun ja Eepoksen toiminta yhdistyi Riihikotiin Riihimäellä
UUTINEN / 04.04.2024
Muutoksella kehitetään ikäihmisten lyhytaikaishoitoa Riihimäellä.
UUTINEN / 04.04.2024
Lakun ja Eepoksen toiminta yhdistyi Riihikotiin Riihimäellä
Ikäihmisten palveluiden lyhytaikaisen palveluasumisen yksiköt, Laku ja Eepos ovat yhdistyneet Riihimäellä. Yksiköiden toiminta yhdistyi 2. huhtikuuta siten, että Eepoksen lyhytaikaisen palveluasumisen toiminta siirtyi Lakun tiloihin Riihikodissa. Muutoksella halutaan parantaa ja kehittää lyhytaikaishoitoa Riihimäellä.
Lyhytaikaisen palveluasumisen toiminta ja palvelut jatkuvat Riihikodilla normaalisti. Asiakkaat ohjautuvat Lakuun ikäihmisten asiakasohjauksen kautta.
Blogi: Linja auki yliopistoon – yhteydet opiskelijoihin tärkeitä
Kohtaamiset rikastuttavat sekä opiskelijoita että ammattilaisia, kirjoittavat Taija Ylätalo ja Rita Juvonen.
Blogi: Linja auki yliopistoon – yhteydet opiskelijoihin tärkeitä
ARTIKKELI / 05.04.2024
Kohtaamiset rikastuttavat sekä opiskelijoita että ammattilaisia, kirjoittavat Taija Ylätalo ja Rita Juvonen.
ARTIKKELI / 05.04.2024
Blogi: Linja auki yliopistoon – yhteydet opiskelijoihin tärkeitä
Tampereen yliopiston sosiaalityön opiskelijat tutustuivat taannoin Kanta-Hämeen hyvinvointialueen sosiaalityöhön. Yhteinen päivämme Hämeenlinnassa alkoi aamukahvien jälkeen nuotiopiirillä. Nuotiopiirissä sosiaalityöntekijämme kertoivat nykyisestä työstään ja siitä, keitä heillä on asiakkaina, sekä omista urapoluistaan. Sosiaalityöntekijäksi voi tulla hyvin erilaisten polkujen kautta ja se on rikkautta!
Pienen tauon jälkeen jatkoimme pyöreän pöydän keskusteluissa, joissa opiskelijat saivat kysyä itselleen tärkeitä kysymyksiä ja kuulla lisää meidän ammattilaisten työstä. Kävimme keskustelua myös palvelujen järjestämisestä ja organisaatiosta. Aamupäivä oli täynnä vilkasta puheen sorinaa ja moni tuleva sosiaalityön ammattilainen sai kuulla arvokasta tietoa sosiaalityön arjesta. Myös meille jo työssä oleville sosiaalityöntekijöille opiskelijoiden kohtaaminen antoi paljon uusia ajatuksia ja uutta virtaa.
Yhteisen lounaan jälkeen opiskelijat suuntasivat omien toiveidensa mukaan tutustumaan vammaissosiaalityöhön ja Virvelinrantaan, Päivätuvalle, Ensi- ja turvakoti ry:n toimintaan, ikäihmisten työhön ja väkivaltatyöhön. Samalla heillä oli mahdollisuus tutustua meidän toimitiloihimme.
Sysäyksen tutustumispäivälle antoi aiempi vierailumme Tampereen yliopistossa. Kävimme siellä esittelemässä sosiaalityön opiskelijoille hyvinvointialueen sosiaalityötä ja mahdollisuuksia harjoitteluun. Toivomme, että yhteys yliopiston ja opiskelijoiden kanssa säilyy ja jatkuu.
Taija Ylätalo, tulosaluejohtaja, lastensuojelu
Rita Juvonen, asiantuntija, ikäihmisten palvelut, asiakasohjaus
Oma Hämeen uusi asiakaspalvelu-chat osoitti heti tarpeellisuutensa
Maaliskuun alkuun mennessä chatissa on palveltu jo yli 700 asiakasta.
Oma Hämeen uusi asiakaspalvelu-chat osoitti heti tarpeellisuutensa
UUTINEN / 18.03.2024
Maaliskuun alkuun mennessä chatissa on palveltu jo yli 700 asiakasta.
UUTINEN / 18.03.2024
Oma Hämeen uusi asiakaspalvelu-chat osoitti heti tarpeellisuutensa
Oma Häme vahvisti digitaalisten palveluidensa valikoimaa 23.1., kun asiakaspalvelu-chatin toiminta pyörähti käyntiin.
Näissä asioissa asiakaspalvelu-chat auttaa
Chat-palvelussa asukkaat voivat kysyä palveluneuvonnan ammattilaisilta esimerkiksi verkkosivuihin, Oma Häme -sovellukseen tai yhteystietoihin liittyviä asioita.
Chatissa ei käsitellä potilastietoja, ajanvarauksiin tai laskutukseen liittyviä asioita eikä anneta ohjausta ja neuvontaa terveyteen tai elämäntilanteeseen liittyen.
Asiakaspalvelu-chat on osoittanut tarpeellisuutensa jo ensimmäisten viikkojen aikana: siellä on palveltu maaliskuun alkuun mennessä jo yli 700 asiakasta.
– Kysymyksiä on tullut laidasta laitaan, esimerkiksi yhteystiedoista ja digitaalisista lomakkeista. Palveluneuvonnan ammattilaiset vielä hieman harjoittelevat asiakaspalvelua uuden kanavan kautta. Pyrimme muun muassa asiakaspalautteiden pohjalta kehittämään palvelua mahdollisimman toimivaksi, projektipäällikkö Tiina Nikkanen kertoo.
Avoinna arkisin klo 9–15
Palvelu on avoinna arkisin klo 9–15 ja siihen pääsee sovelluskaupasta ladattavan Oma Häme -sovelluksen kautta tai aloittamalla chatin osoitteessa omahame.fi. Jonotusaika chatiin on keskimäärin kolme minuuttia ja chat-keskustelun kesto keskimäärin hieman yli yhdeksän minuuttia.
Oma Häme kehittää digitaalisia palveluitaan aktiivisesti vuoden 2024 aikana: Digitaalisen sote-keskuksen palvelut laajenevat mielenterveys-, päihde- ja kuntoutuspalveluiden chateilla. Lisäksi sairaanhoitaja-chatin aukioloaikoja laajennetaan kevään aikana. Digipalveluiden tarkoituksena ei ole korvata fyysisiä vastaanottoja, vaan ne toimivat vaihtoehtoisina väylinä laadukkaiden palveluiden piiriin.