Murupolku
Navigointivalikko
Oma Hämeen strategia ja arvot

Oma Hämeen strategia ja arvot
Oma Hämeen strategia ja arvot
Arvot
Yhdenvertaisuus
Hyvinvointialueella järjestetään kaikille kantahämäläisille asukkaiden palvelutarpeen mukaan rakennetut palvelut siten, että asiakasryhmien väliset palveluerot minimoidaan.
Asiakaslähtöisyys
Asiakas on keskipiste ja palvelut ovat asiakasta varten. Asiakaslähtöisyys merkitsee asiakkaan voimavaroista lähtevää osallisuutta ja kumppanuutta. Asiakas otetaan mukaan palvelujen kehittämiseen, suunnitteluun ja toimeenpanoon. Asiakkaan hyvinvointi tehdään yhdessä.
Vaikuttavuus
Hyvinvointialueella käytetään näyttöön perustuvia vaikuttavimpia toimintatapoja, jotka luovat lisäarvoa asiakkaalle. Vaikuttavuus on toiminnan tai palvelun aikaansaama muutos asiakkaan tilassa.
Rohkeus
Hyvinvointialueella on kyky muutokseen sekä kyky kokeilla erilaisia toimintatapoja ja valita niistä toimivat. Se on myös kykyä päättää ja toimia.
Oma Hämeen strategian painopistealueet
Strategian painopistealueet
Järjestämme vaikuttavat palvelut
Autamme sopivalle polulle
Osaamme ennakoida
Onnistumme toisiimme luottaen
Strategian toimeenpanosuunnitelma
Strategian toimeenpanosuunnitelma
Strategian toimeenpanosuunnitelma sisältää Oma Hämeen strategian painopistealueet sekä strategiatiekartan.
Toimintaympäristöanalyysi
Toimintaympäristöanalyysi
Oma Hämeen toimintaympäristöanalyysi toimii pohjana vuosien 2026–2029 strategialle. Analyysi tuo esille Kanta-Hämeen lähivuosien suurimmat muutokset, ja miten niihin pyritään vastaamaan hyvinvointialueella.
Palvelustrategia
Palvelustrategia
Palvelustrategia on osa Oma Hämeen strategiaa ja se toimii talouden ja toiminnan suunnittelun sekä johtamisen välineenä. Palvelustrategiassa määritellään keskeiset tavoitteet ja periaatteet sosiaali- ja terveyspalvelujen järjestämiselle kantahämäläisten palvelutarpeet huomioiden.