Oma Hämeen käyttämä kuljetusyhtiö on joutunut kyberhyökkäyksen ja tietovuodon kohteeksi
Tietovuoto ei vaadi asiakkailta toimenpiteitä.
Oma Hämeen käyttämä kuljetusyhtiö on joutunut kyberhyökkäyksen ja tietovuodon kohteeksi
UUTINEN / 26.09.2023
Tietovuoto ei vaadi asiakkailta toimenpiteitä.
UUTINEN / 26.09.2023
Oma Hämeen käyttämä kuljetusyhtiö on joutunut kyberhyökkäyksen ja tietovuodon kohteeksi
TENA-inkontinenssituotteidemme kuljetuspalvelusta vastaava Westlog Oy on joutunut kyberhyökkäyksen ja tietovuodon kohteeksi.
Henkilötietovuoto on voinut kohdistua myös Kanta-Hämeen hyvinvointialueen asiakkaisiin, jotka ovat tilanneet hoitotarvikejakelumme kautta TENA-tuotemerkin inkontinenssisuojia kotiinkuljetuksella.
Loukkaus voi koskea asiakkaiden nimeä, yhteystietoja, mahdollista järjestelmässä ollutta henkilötunnusta sekä tietoa tehdyistä tilauksista.
Tietovuoden laajuus ja vaikuttavuuden arviointi on vielä kesken.
Asiakkaiden on hyvä kiinnittää erityistä huomiota mahdollisiin petosyrityksiin. Jos epäilee omien tietojen väärinkäytöstä ja rikosta, kannattaa olla yhteydessä poliisiin. Myös maksun pyytäminen hyvinvointialueen hoitotarvikkeista viittaa rikolliseen toimintaan.
Asiakkaiden ei tarvitse erikseen olla yhteydessä Kanta-Hämeen hyvinvointialueeseen.
Lisätietoa tietoturvasta ja tietosuojasta:
Neuvoja identiteettivarkauden tai tietovuodon uhrille (kyberturvallisuuskeskus.fi)
Organisaatiot | Tietosuojavaltuutetun toimisto
Tietoturvaohjeita kotiin ja työpaikalle | Kyberturvallisuuskeskus
Rikosuhripäivystyksestä saa tarvittaessa tukea ja käytännön neuvoja. Palvelua tarjotaan maksutta esimerkiksi puhelimessa ja chatissa. Yleisiä ohjeita tietomurron uhreille löytyy verkkosivuilta riku.fi/tietomurto. Myös suomi.fi-sivuston oppaassa on hyviä ohjeita: suomi.fi/oppaat/tietovuoto