Potilastietojärjestelmän hitaus ruuhkauttaa palveluita vielä tiistaina
Terveysasemilla ei voida ottaa vastaan kiireettömiä puheluita lainkaan.
Potilastietojärjestelmän hitaus ruuhkauttaa palveluita vielä tiistaina
UUTINEN / 07.01.2025
Terveysasemilla ei voida ottaa vastaan kiireettömiä puheluita lainkaan.
UUTINEN / 07.01.2025
Potilastietojärjestelmän hitaus ruuhkauttaa palveluita vielä tiistaina
Potilastietojärjestelmän uusiminen ja käyttöönotto vaikuttaa vielä tiistaina Kanta-Hämeen hyvinvointialueen palveluihin. Jonoja ja ruuhkaa on muodostunut päivystysapu 116 117 –kiireellisen hoidon ensilinjaan. Jonoja myös terveysasemien palveluissa. Samalla myös pyhien aiheuttamia ruuhkia puretaan muun muassa päivystyksessä ja vuodeosastoilla.
Puhelujen ruuhkautumisen vuoksi terveysasemien kiireettömät puhelut joudutaan sulkemaan tänään toistaiseksi, eli kiireettömiä puheluita ei voida ottaa tänään lainkaan vastaan. Myös chat joudutaan osittain sulkemaan. Kiireellisissä asioissa 116 117 ja hätätilanteessa 112 auttavat.
Myös suun terveydenhuollon chat on suljettuna 7.–8.1.2025 ja neuvolan ensilinja ja chat sekä perhesuunnittelun ensilinja tiistaina 7. tammikuuta. Linjat avataan heti kuin mahdollista.
Jos asia ei ole kiireellinen, pyydämme edelleen siirtämään yhteydenottoa terveysasemaan myöhemmäksi loppuviikkoon. Pahoittelemme tilanteesta aiheutuvaa häiriötä.
Oma Häme siirtyi vuodenvaihteessa yhteen, yhteiseen potilastietojärjestelmään, kun Forssan seudun ja muun Kanta-Hämeen alueen Lifecare-potilastietojärjestelmien tiedot yhdistettiin. Järjestelmien yhdistäminen sujuvoittaa tiedonkulkua yksiköstä toiseen, mikä parantaa sekä hoitoprosessien nopeutta että potilasturvallisuutta. Potilastietojärjestelmä on toiminut alusta asti hyvin, mutta haasteita on ollut järjestelmän jakelussa työasemille.