Kirjaudu
Valikko

Navigointivalikko

Navigointivalikko

UUTINEN
08.01.2025

Oma Hämeen palveluissa edelleen hitautta – kiireettömiä aikoja siirretään lähipäiviltä

Esimerkiksi puhelinlinjoille ja chateihin on edelleen odotettavissa ruuhkia,

Oma Hämeen palveluissa edelleen hitautta – kiireettömiä aikoja siirretään lähipäiviltä

UUTINEN / 08.01.2025

Esimerkiksi puhelinlinjoille ja chateihin on edelleen odotettavissa ruuhkia,

UUTINEN / 08.01.2025

Oma Hämeen palveluissa edelleen hitautta – kiireettömiä aikoja siirretään lähipäiviltä

Kanta-Hämeen hyvinvointialueen potilastietojärjestelmän käyttöönotto hidastaa palveluja edelleen lähipäivinä. Esimerkiksi puhelinlinjat ja chatit voivat ruuhkautua edelleen ja osa chateista on lyhyitä aikoja kiinni jonojen purkamisen takia.  

Keskiviikkona 8.1. neuvola-chat on suljettuna kokonaan teknisten haasteiden vuoksi. Neuvolan ensilinja-numerot ovat auki ja puheluita hoidetaan takaisinsoiton kautta. Suun terveydenhuollon chat on kiinni 8.-13.1. Chat pyritään avaamaan tiistaina 14.1. Kiireellisissä asioissa 116 117 ja hätätilanteessa 112 auttavat. 

Kiireettömiä aikoja saatetaan joutua perumaan tai siirtämään tulevilta päiviltä. Oma Häme toivoo edelleen, että jos asia ei ole kiireellinen, asiakas siirtäisi yhteydenottoa myöhemmäksi. Pahoittelemme tilanteesta aiheutuvaa häiriötä.   

Oma Häme siirtyi vuodenvaihteessa yhteen, yhteiseen potilastietojärjestelmään, kun Forssan seudun ja muun Kanta-Hämeen alueen Lifecare-potilastietojärjestelmien tiedot yhdistettiin. Järjestelmien yhdistäminen sujuvoittaa tiedonkulkua yksiköstä toiseen, mikä parantaa sekä hoitoprosessien nopeutta että potilasturvallisuutta. Potilastietojärjestelmä on toiminut alusta asti hyvin, mutta haasteita on ollut järjestelmän jakelussa työasemille.