Tilanne korjataan elo- ja syyskuun aikana.
Mielenterveys- ja päihdepalvelujen asumispalvelujen laskutus on viivästynyt – Oma Häme on pidentänyt laskujen maksuaikaa
UUTINEN / 24.07.2023
Tilanne korjataan elo- ja syyskuun aikana.
UUTINEN / 24.07.2023
Mielenterveys- ja päihdepalvelujen asumispalvelujen laskutus on viivästynyt – Oma Häme on pidentänyt laskujen maksuaikaa
Kanta-Hämeen hyvinvointialueen asiakaslaskutus on viivästynyt mielenterveys- ja päihdepalveluissa. Asumispalvelujen asiakkaat voivat saada nyt useita laskuja kevään aikana muodostuneista asiakasmaksuista. Koska laskutus on viivästynyt, on Oma Häme pidentänyt viivästyneiden laskujen maksuaikaa 90 päivään.
Viivästykset koskevat mielenterveys- ja päihdepalvelujen asumispalvelujen asiakkaita. Osalta asiakkaista puuttuu myös tuloselvitykset ja asiakasmaksupäätökset. Puutteet ja viivästykset koskevat noin sataa asiakasta. Tilanne vaihtelee toimipaikoittain. Viivästyminen johtuu monesta asiasta.
– Hyvinvointialueen toiminnan käynnistyminen on aiheuttanut paljon muutoksia henkilöstön tehtäviin, mutta myös asiakas- ja potilastietojärjestelmiin. Laskutus on ruuhkautunut osin myös siksi, ettei henkilöstöä ole ollut tarpeeksi, kertoo Oma Hämeen asiakasmaksupäällikkö Kati Gustafsson.
Gustafssonin mukaan tilanne saadaan korjattua elo- ja syyskuun aikana.
– Ymmärrämme, että tilanne turhauttaa asiakkaitamme ja että viivästyneet laskut voivat aiheuttaa heille ongelmia. Mutta siksi maksuaikaa on pidennetty ja laskuja voi maksaa myös osissa, samalla viitenumerolla.
Mikäli asiakas tarvitsee lisää maksuaikaa tai hänelle on muuta kysyttävää maksusuorítuksista, tulee hänen olla yhteydessä Sarastian asiakaspalveluun:
• puhelimitse numeroon 020 6399 400 (ma–pe klo 8–16) tai
• sähköisen asioinnin kautta osoitteessa www.sarastia.fi
Laskun sisältöön ja laskutusperusteisiin vastaa palvelua tuottavan yksikön laskuttaja, jonka yhteystiedot löytyvät laskulta.