Kirjaudu
Valikko

Navigointivalikko

Navigointivalikko

UUTINEN
03.01.2025

Kiireellisen hoidon ensilinjan ruuhkat on saatu purettua – myös kaikki terveysasemat ottavat nyt puheluita

Potilastietojärjestelmäpäivitysten jälkeen palveluissa voi vielä olla hitautta tai viivettä.

Kiireellisen hoidon ensilinjan ruuhkat on saatu purettua – myös kaikki terveysasemat ottavat nyt puheluita

UUTINEN / 03.01.2025

Potilastietojärjestelmäpäivitysten jälkeen palveluissa voi vielä olla hitautta tai viivettä.

UUTINEN / 03.01.2025

Kiireellisen hoidon ensilinjan ruuhkat on saatu purettua – myös kaikki terveysasemat ottavat nyt puheluita

Päivystysapu 116 117 -kiireellisen hoidon ensilinjan ruuhkat on saatu purettua. Oma Hämeen potilastietojärjestelmien yhdistäminen ruuhkautti torstaina ensilinjan, mutta jonossa olevat puhelut saatiin purettua torstai-iltana.  

Myös kaikilla terveysasemilla pystytään ottamaan nyt vastaan puheluita. Samoin suun terveydenhuollossa tilanne on saatu normalisoitua torstain jälkeen. Sen sijaan perjantaina neuvolan ensilinjan puhelin on ruuhkautunut potilastietojärjestelmän uudistuksen ja henkilöstön vajauksen johdosta. Terveydenhoitajat tekevät parhaansa ruuhkan purkamiseksi mahdollisimman pian.

Potilastietojärjestelmäpäivitysten jälkeen Oma Hämeen palveluissa voi vielä olla hitautta tai viivettä. Jos asia ei ole kiireellinen, pyydämme edelleen siirtämään yhteydenottoa terveysasemaan myöhemmäksi, loppiaisen jälkeen. 

 – Potilastietojärjestelmä on sellaisenaan toiminut hyvin, mutta haasteet liittyivät siihen, miten se saatiin jaeltua työasemille, kuvailee Oma Hämeen kehitys- ja ICT-johtaja Toni Suihko.

Oma Häme siirtyi vuoden 2025 alussa yhteen, yhteiseen potilastietojärjestelmään, kun Forssan seudun ja muun Kanta-Hämeen alueen Lifecare-potilastietojärjestelmien tiedot yhdistettiin. Järjestelmien yhdistäminen sujuvoittaa tiedonkulkua yksiköstä toiseen, mikä parantaa sekä hoitoprosessien nopeutta että potilasturvallisuutta. Siirtyminen uuteen potilastietojärjestelmään ei vaadi asiakkailta toimenpiteitä.