Ikäihmisten palveluiden laskutus on viivästynyt
Asiakkaita on informoitu suoraan.
Ikäihmisten palveluiden laskutus on viivästynyt
UUTINEN / 28.05.2024
Asiakkaita on informoitu suoraan.
UUTINEN / 28.05.2024
Ikäihmisten palveluiden laskutus on viivästynyt
Ikäihmisten palveluiden asiakasmaksuihin tuli useita muutoksia alkuvuodesta. Sen vuoksi kaikille asiakkaille on tehtävä uudet maksupäätökset. Niiden tekeminen on iso urakka ja se viivästyttää laskutusta. Oma Häme on tiedottanut asiakkaita viivästyksestä suoraan sekä tammikuussa että nyt toukokuussa.
Tulotietoihin perustuvia asiakasmaksuja (esimerkiksi säännöllinen kotihoito ja pitkäaikaiset asumispalvelut) ei ole voitu laskuttaa lainkaan ennen kuin uudet maksupäätökset on saatu tehtyä. Osan asiakasryhmien osalta tämä työ jatkuu edelleen.
Suuren asiakasmäärän vuoksi Oma Häme ei ole pystynyt laskuttamaan kaikkia asiakkaita normaalissa aikataulussa, vaan laskutus on viivästynyt. Joistakin palveluista laskutetaan kerralla useamman kuukauden ajalta, minkä vuoksi asiakas voi saada normaalia isomman laskun.
Asiakkaalla on mahdollisuus pyytää laskulle lisää maksuaikaa, jos sitä tarvitaan. Eräpäivän siirtämiseksi tulee olla yhteydessä Sarastian asiakaspalveluun p. 020 6399 400 tai www.sarastia.fi.
Oma Häme pahoittelee laskujen viivästymistä ja siitä mahdollisesti aiheutunutta haittaa.