Kirjaudu
Valikko

Navigointivalikko

Navigointivalikko

Ensilinjan logo
UUTINEN
30.09.2024

Ikäihmisten ensilinja aloittaa toimintansa 7. lokakuuta

Ikäihmisten asiakasohjauksessa otetaan käyttöön yksi, yhteinen neuvontanumero.

Ensilinjan logo

Ikäihmisten ensilinja aloittaa toimintansa 7. lokakuuta

UUTINEN / 30.09.2024

Ikäihmisten asiakasohjauksessa otetaan käyttöön yksi, yhteinen neuvontanumero.

Ensilinjan logo

UUTINEN / 30.09.2024

Ikäihmisten ensilinja aloittaa toimintansa 7. lokakuuta

Oma Hämeen ikäihmisten asiakasohjauksessa otetaan maanantaina 7. lokakuuta käyttöön yhteinen asiakasohjauksen ja neuvonnan puhelinnumero 03 629 6620. Keskitetty puhelinnumero korvaa aikaisemmat seutukohtaiset puhelinnumerot.

Palvelu on avoinna maanantaista perjantaihin kello 9–15. Mikäli sinun ei ole mahdollista ottaa yhteyttä puhelimitse, esimerkiksi puhe- tai kuulovamman vuoksi, voit lähettää tekstiviestin numeroon 040 629 6202. Tekstiviestitse voi ilmoittaa myös tulkkauksen tarpeesta. 

Palveluaikojen ulkopuolella sekä ruuhkatilanteissa puhelut ohjautuvat takaisinsoittojärjestelmään, josta sinulle soitetaan takaisin viimeistään seuraavana arkipäivänä. Voit siis soittaa tai lähettää tekstiviestin itsellesi ajankohtana.

Sähköpostitse ensilinjan tavoittaa osoitteesta ensilinja.ikaihmiset@omahame.fi 

Ikäihmisten ensilinja palvelee ikäihmisiä ja heidän läheisiään ikäihmisten palveluihin liittyvissä asioissa. Palvelemme ensilinjassa myös yhteistyökumppaneitamme.

Ikäihmisten ensilinjasta saat tietoa muun muassa seuraavista asioista: 
•    ikäihmisten hyvinvoinnin edistäminen
•    varhaisen tuen palvelut
•    kotiin saatavista tukipalvelut
•    kotihoito
•    asumisen palvelut
•    omaishoito

Keskitetyssä asiakasohjauksessa palvelee ikäihmisten palveluohjaajia, joilla on vankka osaaminen alueemme ikäihmisten palveluista ja kyky tehdä alustavaa arviointia ikäihmisten tuen ja palveluiden tarpeesta. Tarvittaessa palveluohjaajamme varaavat jatkoajan laajemman palvelutarpeen arvioinnin tekemiseksi. 

Syksyn aikana ikäihmisten keskitetty asiakasohjas tulee ottamaan käyttöön myös chat-palvelun, minkä käyttöönotosta tiedotetaan erikseen.

Oma Hämeessä on käynnissä suurempi muutos, jossa eri palvelujen puhelinpalveluita kehitetään asiakasystävällisemmiksi vähentämällä paikkakuntakohtaisia puhelinnumeroita ja korvaamalla niitä keskitetyillä puhelinnumeroilla.

Lue lisää: Puhelinnumerovaihdoksia Oma Hämeen palveluissa syksyn 2024 aikana