
Digitaalisen esitietokyselyn voi nyt täyttää myös toisen puolesta
Valtuutus puolesta asiointiin tehdään Suomi.fi-palvelussa.

Digitaalisen esitietokyselyn voi nyt täyttää myös toisen puolesta
UUTINEN / 17.03.2025
Valtuutus puolesta asiointiin tehdään Suomi.fi-palvelussa.

UUTINEN / 17.03.2025
Digitaalisen esitietokyselyn voi nyt täyttää myös toisen puolesta
Valtuutus puolesta asiointiin tehdään Suomi.fi-palvelussa. Pyyntö esitietokyselyn täyttämisestä saapuu tekstiviestitse siihen puhelinnumeroon, joka on tallennettuna potilastietojärjestelmään.
Miten voin valtuuttaa toisen täyttämään esitietokyselyn puolestani?
Voit antaa toiselle ihmiselle virallisesti luvan asioida puolestasi. Tee hänelle silloin valtuutus Suomi.fi-palvelussa. Valtuutettu henkilö voi olla puolisosi, lähiomaisesi tai joku muu luotettava henkilö. Valtuutettu henkilö voi keskustella ammattilaisten kanssa henkilökohtaisista hyvinvointi- ja terveystiedoistasi.
Lue lisää valtuutuksen tekemisestä ja puolesta asioinnista Suomi.fi-palvelussa
Miten esitietokysely täytetään toisen puolesta Oma Häme -sovelluksessa tai asiointipalvelussa?
Esitietokysely täytetään Oma Häme -sovelluksessa tai kirjautumalla asiointipalveluun osoitteessa omahame.fi. Kirjautumisnappi löytyy omahame.fi-verkkosivuston yläreunasta. Kirjautuminen vaatii vahvan tunnistautumisen joko henkilökohtaisilla pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Oma Häme -sovelluksen voi ladata maksutta sovelluskaupasta.
Kun olet kirjautunut Oma Häme -sovellukseen tai asiointipalveluun, klikkaa oikeasta yläkulmasta omaa nimeäsi ja valitse jälkeen henkilö, jonka puolesta asioit. Valtuutus täytyy olla tehtynä.
Esitietokyselyn löydät kohdasta Oma asiointi > Omat digipolut > Esitietokysely.
Katso miten toimit, jos et pysty täyttämään kyselyä verkossa
Mikä digitaalinen esitietokysely?
Oma Häme otti 9.12.2024 alkaen käyttöön digitaalisen esitietokyselyn. Digitaalinen esitietokysely sisältää kattavasti kysymyksiä asiakkaan yleisestä terveydentilasta ja toimintakyvystä. Kysely avautuu 30 päivää ennen asiakkaalle varattua vastaanottoaikaa, ja hän saa siitä tiedon tekstiviestitse. Pyyntö kyselyn täyttämisestä tulee siihen puhelinnumeroon, joka on tallennettuna potilastietojärjestelmään. Jos asiakas haluaa vaihtaa järjestelmässä olevan numeron, hän pyytää ammattilaista vaihtamaan sen vastaanotolla.
Kun esitietokyselyn täyttää verkossa, tiedot siirtyvät suoraan ammattilaisten käyttöön potilastietojärjestelmään. Tämä nopeuttaa vastaanoton valmistelua ja vähentää tietojen erillistä kirjaamista.
Esitiedot pysyvät tallessa, ja asiakas päivittää vain muuttuneet tiedot seuraavilla kerroilla. Tämä säästää aikaa ja vaivaa erityisesti useiden ajanvarausten yhteydessä.
Lue lisää digitaalisesta esitietokyselystä ja katso usein kysytyt kysymykset
Lue lisää toisen puolesta asioinnista
Lataa Oma Häme -sovellus: