Ptv Service Display

Välitystilipalvelu

Välitystilipalvelu on keino huolehtia omasta taloudestasi silloin kun omien raha-asioiden hoitaminen on sinulle haasteellista ja vuokrasi tai sähkölaskusi jäävät toistuvasti maksamatta. Oman talouden hallinnan vaikeuksien vaarantaessa asumisesi ja muut perustarpeesi, voidaan ne turvata välitystilipalvelun kautta.

Välitystilipalvelussa on kyse sinun ja sosiaalitoimen välisestä yhteisestä sopimuksesta raha-asioidesi hoidosta.

Palvelun tarkoituksena on tukea ja harjoitella taloutesi hallintaa perustarpeesi kuitenkin turvaten.

Palvelu on sinulle vapaaehtoista, määräaikaista, maksutonta ja vaatii sosiaalihuollon työntekijän päätöksen välitystilipalvelun käynnistymisestä.

Välitystilisopimuksen mukaisesti tulosi ohjataan sosiaalitoimen hallinnoimalle välitystilille, josta maksamme yhdessä sovitut kustannukset, kuten esim. asuntosi vuokran ja sähkölaskun. Sinulle tehdyn suunnitelman mukaisten kustannusten maksujen jälkeen loput välitystilille saapuneet rahavarat tilitetään sinun omalle pankkitilillesi.

Toimi näin

Ota yhteyttä omaan sosiaalityöntekijääsi

Asioi digitaalisesti

Oma Häme -sovellus

Oma Häme -mobiilisovellus kokoaa hyvinvointialueen palvelut yhteen sovellukseen. Sovelluksesta löydät tietoa hyvinvointisi ja terveytesi tueksi.

Kun olet kirjautunut sovellukseen, voit

  • tarkastella ajanvarauksiasi, laboratoriotuloksiasi sekä ammattilaisten kirjauksia
  • olla turvallisesti yhteydessä sosiaali- ja terveydenhuoltoalan ammattilaiseen videoyhteyden, digipolkujen tai chatin välityksellä
  • täyttää digitaalisen esitietokyselyn
  • asioida läheisesi tai lapsesi puolesta
  • tarkastella digipolkujasi
  • siirtyä OmaKantaan, OmaKelaan ja Kansalaisen terveyspalveluihin.

Sovelluksen voit ladata sovelluskaupastasi. Voit kirjautua palveluun myös osoitteessa omahame.fi. Kirjautuminen vaatii vahvan tunnistautumisen joko pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella.

Verkkosivu
Soita

Aikuissosiaalityön Ensilinja

Sosiaalipalvelujen Ensilinjasta saat tietoa sosiaalihuollon eri palveluista puhelimitse. Jos emme ehdi vastaamaan puheluusi heti, voit jättää meille takaisinsoittopyynnön

Voit saada neuvontaa ja ohjausta vaikeisiin elämäntilanteisiin, esimerkiksi kun:

  • tarvitset neuvoa ja tietoa palveluista ja etuuksista
  • taloudellinen tilanne on umpisolmussa
  • tarvitset apua päihdeongelmissa
  • tarvitset erityisestä syystä apua ja tukea asunnon/asumisesi järjestämisessä
  • kohtaat äkillisen kriisin tai elämäntilanteen muutoksen

Lähetämme osalle Ensilinjaan soittaneista tekstiviestin, jossa pyydämme palautetta. Viesti tulee numerosta 18220. Kyselyyn vastaaminen on maksutonta ja vapaaehtoista. Käsittelemme vastaukset niin, ettei yksittäisiä vastaajia voi tunnistaa.

Puhelin

Normaalit aukioloajat

  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 11:00

Kunnat

Forssa, Hattula, Hausjärvi, Humppila, Hämeenlinna, Janakkala, Jokioinen, Loppi, Riihimäki, Tammela, Ypäjä

Välitystili perustuu suostumukseesi ja siitä sovitaan yhdessä kanssasi. Välitystilin asiakkaaksi ohjaudutaan sosiaalityön palveluiden kautta.