Kirjaudu
Valikko

Navigointivalikko

Navigointivalikko

UUTINEN
15.08.2023

Oma Häme jodlaa – hyvinvointialueen sote-ammattilaiset vastaavat alasta kiinnostuneiden kysymyksiin somessa

Jodel-kokeilun tarkoituksena on murtaa ennakkokäsityksiä ja parantaa sote-alan houkuttelevuutta.

Oma Häme jodlaa – hyvinvointialueen sote-ammattilaiset vastaavat alasta kiinnostuneiden kysymyksiin somessa

UUTINEN / 15.08.2023

Jodel-kokeilun tarkoituksena on murtaa ennakkokäsityksiä ja parantaa sote-alan houkuttelevuutta.

UUTINEN / 15.08.2023

Oma Häme jodlaa – hyvinvointialueen sote-ammattilaiset vastaavat alasta kiinnostuneiden kysymyksiin somessa

Kanta-Hämeen hyvinvointialue tarjoaa elokuussa uudenlaisen mahdollisuuden lähestyä sosiaali- ja terveysalaa. Joukko Oma Hämeen sote-ammattilaisia vastaa yleisön kysymyksiin Jodelissa kahtena torstai-iltapäivänä. 

Jodel on erityisesti nuorten aikuisten suosima, paikallisuuteen perustuva viestintäsovellus, jossa käyttäjät voivat viestiä nimettömästi. Jodelia käyttää Suomessa kuukausittain 365 000 henkilöä. Oma Hämeen tiimi on vastaamassa sosiaali- ja terveysalalla työskentelyä sekä alan arkea koskeviin kysymyksiin kahtena torstaina 17.8. ja 24.8. klo 12–17.

Idea Jodelin kyselytuntiin tuli Oma Hämeen rekrytoinnista.

–  Jodelissa pystymme kertomaan Oma Hämeestä niillekin käyttäjille, jotka eivät perinteisemmässä sosiaalisessa mediassa hyvinvointialueiden toimintaa seuraa. Viestintä Jodelissa on henkilökohtaisempaa, koska kysymyksiin vastaa sote-alan ammattilainen omalla nimellään ja persoonallaan. Vastauksen kysymyksiin ja kommentteihin saa myös välittömästi, kertoo rekrytointiasiantuntija Susanna Laari.

–  Kun asioita voi kysyä nimettömästi, on kysymisen kynnys matalampi. Sote-alalla työskentelyyn on liitetty viime vuosina paljon negatiivisuutta ja jopa vääriä käsityksiä. Oma Hämeen Jodel-kokeilun tarkoituksena onkin murtaa ennakkokäsityksiä ja parantaa sote-alan houkuttelevuutta.
Sosiaalisen median hyödyntäminen työnantajamielikuvan kehittämisessä on arkipäivää, ja Jodelia ovat käyttäneet omassa viestinnässään apuna esimerkiksi Kela, Ulosottolaitos, Verohallinto sekä Terveyden ja hyvinvoinnin laitos.

Monipuolinen ammattilaisten joukko vastaa kysymyksiin

Torstaina 17. elokuuta kysymyksiin on Jodelissa vastaamassa Oma Hämeen rekrytointiasiantuntijoiden lisäksi lääkäreitä, sairaanhoitajia, lähihoitajia, röntgenhoitajia, suuhygienisti sekä osastonhoitajia. Torstaina 24. elokuuta sovelluksessa ääneen pääsevät puolestaan ikäihmisten palvelualueella työskentelevät ammattilaiset kotihoidosta, asumispalveluista, asiakasohjauksesta ja päivätoiminnasta. Vastaamassa on muiden muassa sairaanhoitajia, lähihoitajia, hoiva-avustaja, virikeohjaaja ja perusterveydenhuollon lääkäri.

Miten Jodel-keskusteluun pääsee mukaan?

Jodelin voi ladata ilmaiseksi sovelluskaupasta. Oma Hämeen ammattilaisten kanssa pääsee keskustelemaan Jodelin pääkanavan yläosasta löytyvästä kiinnitetystä Boosted post -julkaisusta. Sitä klikkaamalla voi liittyä yhteiseen keskusteluun 17.8. ja 24.8. klo 12–17. Muuna aikana kommentointi julkaisussa on suljettu, mutta linkkiä seuraamalla pääsee tutustumaan Oma Hämeen avoimiin työpaikkoihin.