Kirjaudu
Valikko

Navigointivalikko

Navigointivalikko

UUTINEN
10.02.2023

Hyvinvointialueen asiakaslaskutus on alkanut – e-lasku – ja suoramaksusopimukset ovat asiakkaan vastuulla

Ensimmäiset laskut tulevat kaikille asiakkaille paperisina. Maksuaika määräytyy laskutuspäivän mukaan.

Hyvinvointialueen asiakaslaskutus on alkanut – e-lasku – ja suoramaksusopimukset ovat asiakkaan vastuulla

UUTINEN / 10.02.2023

Ensimmäiset laskut tulevat kaikille asiakkaille paperisina. Maksuaika määräytyy laskutuspäivän mukaan.

UUTINEN / 10.02.2023

Hyvinvointialueen asiakaslaskutus on alkanut – e-lasku – ja suoramaksusopimukset ovat asiakkaan vastuulla

Sosiaali- ja terveyspalvelujen laskutus on muuttunut Kanta-Hämeessä, kun hyvinvointialue on aloittanut toimintansa 1.1.2023. Asiakasmaksuja ei voi maksaa enää kuntien palvelupisteissä, eivätkä aiemmat e-lasku- ja suoramaksusopimukset siirry hyvinvointialueelle.

Oma Häme lähettää ensimmäiset laskut kaikille asiakkaille paperisina. Tämän jälkeen asiakas voi itse tehdä uudet sopimukset hyvinvointialueen tiedoilla. Paperilaskuissa on ohjeet ja muistutus uuden suoraveloituksen ja e-laskusopimuksen tekemisestä.

Tällä viikolla on lähtenyt suuri määrä laskuja postitse potilaille alkuvuoden käynneistä. Maksuaikaa laskuilla on 30 päivää laskutuspäivästä, ei käyntipäivästä lähtien. Laskuilla on laskuttajan yhteystiedot sekä puhelinnumero, johon asiakas voi laskustaan olla yhteydessä. Hyvinvointialueen laskuista vastaa Sarastia, jonka asiakaspalveluun voi tarvittaessa olla yhteydessä maksuaikaan liittyvissä asioissa (p. 020 6399 400 tai www.sarastia.fi).

Keskussairaalan asiakaslaskutus on parhaillaan käynnistymässä. Keskussairaalan laskuissa on omat yhteystiedot ja ohjeet, joiden mukaan kuuluu toimia.

Hyvinvointialue on yhtenäistänyt asiakasmaksut sekä niiden periaatteet - lue lisää asiakasmaksuista.