Etsitkö tietoa kausirokotuksista 2025?

Etsitkö tietoa syksyn influenssa- ja koronarokotuksista?

Ajanvaraus on alkanut. Lue lisää rokotussivuiltamme

Ensilinjan banneri

Hoitaja pitää kädessään kännykkää. Vieressä on Ensilinja-logo.


 

Yhteystietokortti: Päivystys ja kiireellinen hoito

Ptv Service Display

Ensilinjan neuvonta, ohjaus ja ajanvaraus

Autamme, jos tarvitset

  • ohjausta
  • neuvontaa
  • arviointia tilanteestasi
  • arviointia ajanvarauksen tarpeesta
  • etäyhteydellä tapahtuvaa asian hoitamista.

Toimi näin

Ole yhteydessä Ensilinjaan joko chatin kautta tai soittamalla. Yhteydenottoa varten et tarvitse ammattilaisen lähetettä.

Ensilinja on oikea paikka ottaa yhteyttä erityisesti silloin, kun

  • et ole vielä asiakkuudessa tai hoitosuhteessa yhteydenottosyyn takia
  • sinulla ei ole omaa nimettyä ammattilaista tai tiimiä
  • asioit palveluissa harvoin
  • olet ensimmäistä kertaa asiasta yhteydessä meihin.
  • Ajanvaraukset ja peruutukset

Ajanvarauksiin ja peruutuksiin liittyvät käytännöt voivat vaihdella palvelukohtaisesti. Tarkista jokaisen Ensilinjan tai palvelunumeron kohdalta tarkemmat ohjeet.

Asioi digitaalisesti

Aikuissosiaalityön chat

Aikuissosiaalityön chatissa voit keskustella sosiaaliohjaajan kanssa erilaisista elämän haasteista. Voit kysyä neuvoa esimerkiksi omaan tai läheisen arjessa selviytymiseen ja elämänhallintaan liittyen. Chatin kautta saa myös lisätietoa sosiaalipalveluista sekä ohjausta ja tukea asiointiin ja omien asioiden hoitamiseen.

Asiointi chatissa voi olla kertaluonteista ohjausta tai neuvontaa, mutta tarvittaessa sitä voidaan myös jatkaa etätapaamisessa tai yksilölliseen tilanteeseen sopivalla tavalla.

Chat-asiointi alkaa nimettömänä, mutta sosiaaliohjaaja voi pyytää sinua tunnistautumaan sähköisesti. Tunnistautumista pyydetään, kun chatissa käsitellään omaan sosiaalihuollon asiakkuuteesi liittyviä asioita.

Voit jättää meille myös viestin. Vastaamme viestiisi mahdollisimman pian.

Löydät chatin Oma Häme -sovelluksesta, jonka voit ladata sovelluskaupasta. Chat-asiointi löytyy Oma Hämeen verkkosivujen oikeasta alakulmasta (aloita chat -painike).

Normaalit aukioloajat

  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 15:00
Verkkosivu

Infon chat

Infon chatista saat neuvontaa esimerkiksi Oma Hämeen palveluiden yhteystietoihin, sijainteihin tai yleisiin toimintaohjeisiin liittyen. Emme käsittele chatissa potilastietoja, ajanvarauksiin tai laskutukseen liittyviä asioita. Emme myöskään anna ohjausta tai neuvontaa terveyteen tai elämäntilanteeseen liittyen.

Chat-asiointi löytyy hyvinvointialueen verkkosivujen oikeasta alakulmasta. Lisäksi löydät chatin Oma Häme -sovelluksesta, jonka voit ladata sovelluskaupasta.

Infon chatissa asiointi on maksutonta.

Normaalit aukioloajat

  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 13:00
Verkkosivu

Neuvola-chat

Neuvola-chatissa voit asioida terveydenhoitajan tai sosiaaliohjaajan kanssa lapsiperhe-elämään, raskauteen ja ehkäisyyn liittyvissä asioissa. Terveydenhoitajamme palvelevat sinua myös perhesuunnitteluun, lapsettomuuteen sekä raskauden keskeytyksiin liittyvissä asioissa. Palvelussa voit tarvittaessa myös varata sekä perua vastaanottoaikoja.

Lisäksi sairaalan kätilöt ovat mukana chatissa maanantaisin ja torstaisin klo 12–14.

Neuvola-chatissa voit tunnistautua myös toisen henkilön tai alle 18-vuotiaan lapsesi puolesta.

Chat-asioinnin löydät Oma Häme -mobiilisovelluksesta tai hyvinvointialueen verkkosivujen oikeasta alakulmasta kohdasta "Aloita chat".

Verkkosivu

Suun terveydenhuollon chat

Suun terveydenhuollon chat-palvelusta saat neuvontaa ja ohjausta hampaisiin ja suuhun liittyvissä asioissa suun terveydenhuollon ammattilaiselta.

Voit hoitaa chat-palvelussa myös kiireettömiä ajanvarauksia, ajan siirtoja tai peruutuksia.

Voit asioida chat-palvelussa asuinpaikkakunnastasi riippumatta.

Chat mahdollistaa kuvien hyödyntämisen esimerkiksi lapsen maitohammastapaturmien käsittelyssä. Ammattilainen arvioi tarvitsetko suun tai hampaiden hoitoa ja varaa tarvittaessa sinulle ajan vastaanotolle.

Asiointi edellyttää vahvaa tunnistautumista mobiilivarmenteella tai pankkitunnuksilla.

Puolesta asiointi mahdollistaa alaikäisen lapsen tai muun läheisen asioiden hoitamisen.

Chat on maksuton palvelu ja sinne pääsee Oma Häme -sovelluksesta tai omahame.fi-sivuston oikeasta alakulmasta.

Normaalit aukioloajat

  • Maanantai - Perjantai 08:00 - 14:00
Verkkosivu

Terveys-chat

Terveys-chatistä löydät sairaanhoitajan, fysioterapian, mielenterveys- ja päihdepalveluiden sekä suun terveydenhuollon chatit yhdestä paikasta.

Löydät chatin Oma Häme -sovelluksesta, jonka voit ladata sovelluskaupasta. Voit aloittaa chatin myös Oma Hämeen verkkosivuilta. Asiointi palvelussa vaatii vahvan tunnistautumisen henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella.

Terveys-chat alkaa joko oirekyselyn täyttämisellä tai valitsemalla ajanvaraukseen liittyvät asiat.

Jos täytät oirekyselyn, sinut ohjataan suoraan sopivan terveydenhuollon ammattilaisen luo. Kyselyllä varmistetaan, että saat apua juuri oikealta taholta – tehokkaasti ja ilman turhaa odottelua.

Jos asiasi koskee ajanvarausta, voit valita ajanvaraukseen liittyvät asiat suoraan aloitusvalikosta.

Palvelu on avoinna maanantaista perjantaihin klo 8–20 ja sen ammattilaiset ovat tavoitettavissa seuraavasti:

• Sairaanhoitaja ja lääkäri: ma–pe klo 8–20

• Mielenterveys- ja päihdepalvelut: ma–pe klo 13–15

• Fysioterapia: ma–pe klo 8–15

• Suun terveydenhuolto: ma–pe klo 8–14

Jos asioit tarvitsemasi ammattilaisen paikallaoloajan ulkopuolella, kiireellinen asia ohjautuu sairaanhoitajalle. Kiireettömissä asioissa asiakas voit tallentaa täyttämäsi oirekyselyn ja palata chattiin, kun asiaa hoitava ammattilainen on paikalla.

Kun Terveys-chat on kiinni, voit kuitenkin täyttää oirekyselyn. Kysely ohjaa sinut ottamaan yhteyttä päivystykseen tai hätänumeroon, jos se toteaa asiasi olevan kiireellinen. Muussa tapauksessa esitietolomake nopeuttaa asioinnin aloittamista, kun palaat chattiin sen aukioloaikana.

Terveys-chatissa voit asioida myös toisen henkilön, esimerkiksi lapsen puolesta, kun valtuutus on tehty Suomi.fi-verkkopalvelussa.

Normaalit aukioloajat

Terveys-chatin aukioloajat.
  • Maanantai - Perjantai 08:00 - 20:00

Poikkeusaukioloajat

19.11.2025 - 19.11.2025 Mielenterveys- ja päihdepalveluiden ammattilaiset paikalla 19.11. vain klo 14-15.
  • Keskiviikko 14:00 - 15:00
20.11.2025 - 20.11.2025 Mielenterveys- ja päihdepalveluiden ammattilaiset paikalla 20.11. vain klo 13-14.
  • Torstai 13:00 - 14:00
25.11.2025 - 25.11.2025 Mielenterveys- ja päihdepalveluiden ammattilaiset eivät ole lainkaan paikalla, muuten Terveys-chat on auki.

Suljettu

Verkkosivu
Soita

Aikuissosiaalityön Ensilinja

Sosiaalipalvelujen Ensilinjasta saat tietoa sosiaalihuollon eri palveluista puhelimitse. Jos emme ehdi vastaamaan puheluusi heti, voit jättää meille takaisinsoittopyynnön

Voit saada neuvontaa ja ohjausta vaikeisiin elämäntilanteisiin, esimerkiksi kun:

  • tarvitset neuvoa ja tietoa palveluista ja etuuksista
  • taloudellinen tilanne on umpisolmussa
  • tarvitset apua päihdeongelmissa
  • tarvitset erityisestä syystä apua ja tukea asunnon/asumisesi järjestämisessä
  • kohtaat äkillisen kriisin tai elämäntilanteen muutoksen

Lähetämme osalle Ensilinjaan soittaneista tekstiviestin, jossa pyydämme palautetta. Viesti tulee numerosta 18220. Kyselyyn vastaaminen on maksutonta ja vapaaehtoista. Käsittelemme vastaukset niin, ettei yksittäisiä vastaajia voi tunnistaa.

Puhelin

Normaalit aukioloajat

  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 11:00

Kunnat

Forssa, Hattula, Hausjärvi, Humppila, Hämeenlinna, Janakkala, Jokioinen, Loppi, Riihimäki, Tammela, Ypäjä

Ikäihmisten Ensilinja

Ikäihmisten Ensilinjasta saat tietoa muun muassa seuraavista asioista:

  • ikäihmisten hyvinvoinnin edistämisestä
  • varhaisen tuen palveluista
  • kotiin saatavista tukipalveluista
  • kotihoidosta
  • asumisen palveluista
  • omaishoidosta.

Voit ottaa asiakasohjaukseen yhteyttä myös sähköpostitse: ensilinja.ikaihmiset(at)omahame.fi.

Palveluaikojen ulkopuolella sekä ruuhkatilanteissa puhelusi ohjautuu takaisinsoittojärjestelmäämme, jolloin otamme yhtyettä sinuun viimeistään seuraavana arkipäivänä.

Lähetämme osalle Ensilinjaan soittaneista tekstiviestin, jossa pyydämme palautetta. Viesti tulee numerosta 18220. Kyselyyn vastaaminen on maksutonta ja vapaaehtoista. Käsittelemme vastaukset niin, ettei yksittäisiä vastaajia voi tunnistaa.

Puhelin

Normaalit aukioloajat

  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 15:00
Verkkosivu

Kunnat

Forssa, Hattula, Hausjärvi, Humppila, Hämeenlinna, Janakkala, Jokioinen, Loppi, Riihimäki, Tammela, Ypäjä

Kuntoutuksen Ensilinja

Missä asioissa voin asioida kuntoutuksen Ensilinjassa?

  • Jos sinulla on uusi nivel- tai lihasoire, joka ei ole syntynyt tapaturman seurauksena
  • Ajanvaraus: Palvelussa voi varata aikoja Oma Hämeen perusterveydenhuollon fysioterapeutille.
  • Ajan peruutukset seuraaviin palveluihin: Kuntoutuksen ryhmäajat, fysioterapian, jalkaterapian, toimintaterapian ja puheterapeutin vastaanottoajat perutaan kuntoutuksen keskitetystä puhelinpalvelusta.
  • Yhteydenottopyynnöt: Jalka- ja toimintaterapia sekä aikuisten palvelusetelit ja maksusitoumukset

Hattulalaiset asukkaat soittavat edelleen tuttuun numeroon 03 629 6601 kuntoutuksen asioissa.

Jos haluat perua varaamasi ajan, kirjoita viestiin PERUUTUS, asiakkaan nimi, syntymäaika ja peruttava aika.

Tekstiviestinumero on tarkoitettu vain perusterveydenhuollon kuntoutuksen aikojen peruutuksille.

Voit lähettää tekstiviestin mihin vuorokauden aikaan tahansa. Vastaamme sinulle puhelinpalvelumme aukioloaikoina, joko saman päivän aikana tai seuraavana arkipäivänä.

Lähetämme osalle Ensilinjaan soittaneista tekstiviestin, jossa pyydämme palautetta. Viesti tulee numerosta 18220. Kyselyyn vastaaminen on maksutonta ja vapaaehtoista. Käsittelemme vastaukset niin, ettei yksittäisiä vastaajia voi tunnistaa.

Puhelin

Normaalit aukioloajat

  • Maanantai - Perjantai 08:00 - 14:00

Poikkeusaukioloajat

19.06.2026 juhannusaatto

Suljettu

20.06.2026 juhannuspäivä

Suljettu

Kunnat

Forssa, Hattula, Hausjärvi, Humppila, Hämeenlinna, Janakkala, Jokioinen, Loppi, Riihimäki, Tammela, Ypäjä

Forssa, Hattula, Hausjärvi, Humppila, Hämeenlinna, Janakkala, Jokioinen, Loppi, Riihimäki, Tammela, Ypäjä

Lapsiperheiden palveluohjauksen ja neuvonnan puhelinasiointi

Lapsiperheiden palveluohjauksen puhelinasiointi tarjoaa ohjausta ja neuvontaa lapsille, nuorille ja perheille suunnattuihin sosiaalipalveluihin liittyen.

Palveluohjaukseen voivat soittaa sekä yksityiset henkilöt että ammattilaiset. Palvelu on tarkoitettu kaikille Kanta-Hämeen hyvinvointialueen perheille, joissa on ainakin yksi alaikäinen. Palveluohjaus on maksutonta ja vapaaehtoista.

Mikäli puheluusi ei ehditä vastata puhelinajalla, ruuhkatilanteissa voit jättää meille takaisinsoittopyynnön. Soitamme sinulle takaisin viimeistään seuraavana arkipäivänä.

Kiireellisissä asioissa ota yhteyttä Sosiaali- ja kriisipäivystykseen puh 03 6296560. Henkeä uhkaavassa tilanteessa on aina otettava yhteyttä yleiseen hätänumeroon 112. Hätäkeskuspäivystäjä arvioi päivystyksellisen sosiaalityön tarpeen.

Lähetämme osalle Ensilinjaan soittaneista tekstiviestin, jossa pyydämme palautetta. Viesti tulee numerosta 18220. Kyselyyn vastaaminen on maksutonta ja vapaaehtoista. Käsittelemme vastaukset niin, ettei yksittäisiä vastaajia voi tunnistaa.

Puhelin

Normaalit aukioloajat

Sosiaaliohjaaja tavoitettavissa:
  • Maanantai - Torstai 09:00 - 12:00

Kunnat

Forssa, Hattula, Hausjärvi, Humppila, Hämeenlinna, Janakkala, Jokioinen, Loppi, Riihimäki, Tammela, Ypäjä

Mielenterveys- ja päihdepalveluiden Ensilinja

Mielenterveys- ja päihdepalveluiden Ensilinjan puhelinasiointi täysi-ikäisille

Ensilinjan kautta saat yhteyden ammattilaiseen, jos tarvitset

  • ohjausta ja neuvontaa
  • hoidon tarpeen arviointia

Palvelemme koko Kanta-Hämeen hyvinvointialueen laajuisesti, joten voit ottaa yhteyttä asuinpaikkakunnastasi riippumatta. Huom! Hattulalaisia mielenterveyspalveluiden asiakkaita palvelevat omat ammattilaiset, joiden yhteystiedot löydät kohdasta "puhelinasiointi".

Lähetämme osalle Ensilinjaan soittaneista tekstiviestin, jossa pyydämme palautetta. Viesti tulee numerosta 18220. Kyselyyn vastaaminen on maksutonta ja vapaaehtoista. Käsittelemme vastaukset niin, ettei yksittäisiä vastaajia voi tunnistaa.

Puhelin

Normaalit aukioloajat

  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 12:00
Verkkosivu

Kunnat

Forssa, Hausjärvi, Humppila, Hämeenlinna, Janakkala, Jokioinen, Loppi, Riihimäki, Tammela, Ypäjä

Perhesuunnittelu- ja ehkäisyneuvolan Ensilinja

Soittamalla Perhesuunnittelu- ja ehkäisyneuvolan Ensilinjaan (perhesuunnittelu, raskauden ehkäisy, raskauden keskeytys) saat ohjausta ja neuvontaa tai voit varata ajan perhesuunnittelu- ja ehkäisyneuvolaan.

Tekstiviestinumeroa voi käyttää vastaanottoaikojen peruutuksiin.

Lähetämme osalle Ensilinjaan soittaneista tekstiviestin, jossa pyydämme palautetta. Viesti tulee numerosta 18220. Kyselyyn vastaaminen on maksutonta ja vapaaehtoista. Käsittelemme vastaukset niin, ettei yksittäisiä vastaajia voi tunnistaa.

Puhelin
  • Perhesuunnittelu- ja ehkäisyneuvolan Ensilinja.
  • Perhesuunnittelu- ja ehkäisyneuvolan tekstiviestinumero ajan peruutuksille.

Normaalit aukioloajat

  • Maanantai 08:00 - 15:00
  • Tiistai 08:00 - 12:00
  • Keskiviikko - Torstai 08:00 - 15:00
  • Perjantai 08:00 - 12:00

Poikkeusaukioloajat

19.06.2026 juhannusaatto

Suljettu

20.06.2026 juhannuspäivä

Suljettu

Kunnat

Forssa, Hattula, Hausjärvi, Humppila, Hämeenlinna, Janakkala, Jokioinen, Loppi, Riihimäki, Tammela, Ypäjä

Forssa, Hattula, Hausjärvi, Humppila, Hämeenlinna, Janakkala, Jokioinen, Loppi, Riihimäki, Tammela, Ypäjä

Suun terveydenhuollon kiireetön Ensilinja

Suun terveydenhuollon kiireettömästä Ensilinja-numerosta voit varata arkipäivinä ajan kaikkiin hyvinvointialueen hammashoitoloihin.

Puhelinpalvelussa valitset ensin palvelualueen ja tämän jälkeen valitset yhteydenoton syyn.

Ajanvarauksessa on käytössä takaisinsoittojärjestelmä.

Voit perua ja siirtää ajan soittamalla ensilinjaan aukioloaikoina tai jättää puheviestin Ensilinjaan vuorokauden kaikkina aikoina.

Kerro viestissä selkeästi nimesi ja minkä ajan haluat perua.

Ajan peruutuksen voit tehdä myös Suun terveydenhuollon chat -palvelussa sen aukioloaikoina arkipäivisin klo 8- 14.

Ajan peruutus tai siirto on tehtävä 24 tuntia ennen ajanvarausta.

Lähetämme osalle Ensilinjaan soittaneista tekstiviestin, jossa pyydämme palautetta. Viesti tulee numerosta 18220. Kyselyyn vastaaminen on maksutonta ja vapaaehtoista. Käsittelemme vastaukset niin, ettei yksittäisiä vastaajia voi tunnistaa.

Puhelin
  • Kiireetön suun terveydenhuollon ajanvaraus

Normaalit aukioloajat

  • Maanantai - Perjantai 08:00 - 15:00

Kunnat

Forssa, Hattula, Hausjärvi, Humppila, Hämeenlinna, Janakkala, Jokioinen, Loppi, Riihimäki, Tammela, Ypäjä

Forssa, Hattula, Hausjärvi, Humppila, Hämeenlinna, Janakkala, Jokioinen, Loppi, Riihimäki, Tammela, Ypäjä

Terveysasemien kiireetön Ensilinja, Forssan seutu

Kiireettömän hoidon Ensilinjasta saat neuvontaa ja ohjausta terveysasioihin, jotka eivät vaadi hoitoa kolmen vuorokauden sisällä. Arvioimme ensin, kuinka nopeasti tarvitset hoitoa. Sen jälkeen ohjaamme sinut oikealle ammattilaiselle, kuten lääkärille tai sairaanhoitajalle.

Jos emme ehdi vastaamaan heti, soitamme sinulle takaisin saman päivän aikana.

Puhelin

Normaalit aukioloajat

  • Maanantai - Perjantai 10:00 - 14:00

Kunnat

Forssa, Humppila, Jokioinen, Tammela, Ypäjä

Terveysasemien kiireetön Ensilinja, Hämeenlinnan alue

Kiireettömän hoidon Ensilinjasta saat neuvontaa ja ohjausta terveysasioihin, jotka eivät vaadi hoitoa kolmen vuorokauden sisällä. Arvioimme ensin, kuinka nopeasti tarvitset hoitoa. Sen jälkeen ohjaamme sinut oikealle ammattilaiselle, kuten lääkärille tai sairaanhoitajalle.

Jos emme ehdi vastaamaan heti, soitamme sinulle takaisin saman päivän aikana.

Puhelin

Normaalit aukioloajat

  • Maanantai - Perjantai 10:00 - 14:00

Kunnat

Hämeenlinna

Terveysasemien kiireetön Ensilinja, Janakkalan alue

Kiireettömän hoidon Ensilinjasta saat neuvontaa ja ohjausta terveysasioihin, jotka eivät vaadi hoitoa kolmen vuorokauden sisällä. Arvioimme ensin, kuinka nopeasti tarvitset hoitoa. Sen jälkeen ohjaamme sinut oikealle ammattilaiselle, kuten lääkärille tai sairaanhoitajalle.

Jos emme ehdi vastaamaan heti, soitamme sinulle takaisin saman päivän aikana.

Puhelin

Normaalit aukioloajat

  • Maanantai - Perjantai 10:00 - 14:00

Kunnat

Janakkala

Terveysasemien kiireetön Ensilinja, Riihimäen seutu

Kiireettömän hoidon Ensilinjasta saat neuvontaa ja ohjausta terveysasioihin, jotka eivät vaadi hoitoa kolmen vuorokauden sisällä. Arvioimme ensin, kuinka nopeasti tarvitset hoitoa. Sen jälkeen ohjaamme sinut oikealle ammattilaiselle, kuten lääkärille tai sairaanhoitajalle.

Jos emme ehdi vastaamaan heti, soitamme sinulle takaisin saman päivän aikana.

Puhelin

Normaalit aukioloajat

  • Maanantai - Perjantai 10:00 - 14:00

Kunnat

Hausjärvi, Loppi, Riihimäki

Vammaissosiaalityön Ensilinja

Vammaissosiaalityön Ensilinjasta saat tietoa ja neuvoa vammaisten henkilöiden palveluista. Tarvittaessa sinulle sovitaan palvelutarpeen arviointi kotiin tai tapaaminen palveluista vastaavan asiantuntijan vastaanotolle.

Tavoitat vammaissosiaalityön puhelimitse arkisin kello 9–12. Jos emme ehdi vastaamaan puheluusi heti, voit jättää meille takaisinsoittopyynnön. Soitamme sinulle takaisin seuraavaan arkipäivään mennessä. Takaisinsoittopyyntöä ei voi jättää palvelun ollessa suljettu.

Jos olet vammaispalvelujen asiakas, voi olla yhteydessä suoraan omatyöntekijääsi.

Lähetämme osalle Ensilinjaan soittaneista tekstiviestin, jossa pyydämme palautetta. Viesti tulee numerosta 18220. Kyselyyn vastaaminen on maksutonta ja vapaaehtoista. Käsittelemme vastaukset niin, ettei yksittäisiä vastaajia voi tunnistaa.

Puhelin

Normaalit aukioloajat

Puhelinaika
  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 12:00

Kunnat

Forssa, Hattula, Hausjärvi, Humppila, Hämeenlinna, Janakkala, Jokioinen, Loppi, Riihimäki, Tammela, Ypäjä

Äitiys- ja lastenneuvolan Ensilinja

Voit ottaa yhteyttä Äitiys- ja lastenneuvolan Ensilinjaan, jos

  • tarvitset ohjausta tai neuvontaa
  • haluat varata ajan
  • tai siirtää aeimmin varattua aikaa.

Lähetämme osalle Ensilinjaan soittaneista tekstiviestin, jossa pyydämme palautetta. Viesti tulee numerosta 18220. Kyselyyn vastaaminen on maksutonta ja vapaaehtoista. Käsittelemme vastaukset niin, ettei yksittäisiä vastaajia voi tunnistaa.

Puhelin

Normaalit aukioloajat

  • Maanantai 08:00 - 15:00
  • Tiistai 08:00 - 12:00
  • Keskiviikko - Torstai 08:00 - 15:00
  • Perjantai 08:00 - 12:00

Poikkeusaukioloajat

19.06.2026 juhannusaatto

Suljettu

20.06.2026 juhannuspäivä

Suljettu

Kunnat

Forssa, Hattula, Hausjärvi, Humppila, Hämeenlinna, Janakkala, Jokioinen, Loppi, Riihimäki, Tammela, Ypäjä

Forssa, Hattula, Hausjärvi, Humppila, Hämeenlinna, Janakkala, Jokioinen, Loppi, Riihimäki, Tammela, Ypäjä

Katso toimipisteet

Suun terveydenhuollon ilta- ja viikonloppupäivystys, Kanta-Hämeen keskussairaala

Kiireellisen hammashoidon päivystys tapahtuu arki-iltaisin 15.00-21.00, viikonloppuisin ja arkipyhinä 8.00 - 21.00 keskussairaalan tiloissa Hämeenlinnassa.

Suun terveydenhuollon arki-ilta, viikonloppu ja arkipyhäpäivystykseen tulee aina varata aika puhelimitse!

Sisäänkäynti on klo 19 asti sairaalan pääovesta. Odotustila sijaitsee pääovista suoraan aulan perällä olevien ikkunoiden edessä. Odotustila on merkitty katossa roikkuvalla opasteella.

Klo 19 jälkeen pääovi on lukossa, mutta sisään pääsee soittamalla rampin alla olevan oven vieressä olevaa ovikelloa. Vartija tulee avaamaan oven. Mikäli vartija on juuri kierroksella, soita uudelleen päivystyksen ajanvarausnumeroon 040 620 5664.

Osoite

Parantolankatu 6 13530 HÄMEENLINNA

Normaalit aukioloajat

Hammaslääkäripäivystys Kanta-Hämeen keskussairaalassa:
  • Maanantai - Perjantai 15:00 - 21:00
  • Lauantai - Sunnuntai 08:00 - 21:00

Muut yhteystiedot

Puhelin

Kunnat

Forssa, Hattula, Hausjärvi, Humppila, Hämeenlinna, Janakkala, Jokioinen, Loppi, Riihimäki, Tammela, Ypäjä

Kiireellinen ja kiireetön hoito terveysasemilla

Muut hyvinvointialueen tärkeät palvelunumerot

Ensilinjan tekstiviestipalvelut

Interpretation services

Hyvinvointisi tueksi -sivuston mainos

Yhteystietokortti: Oma Häme -sovellus