Murupolku
Navigointivalikko
Tekstiviestisuostumuksen laajentamistulkinta asiakaskyselyyn
Oma Häme lähettää tekstiviestillä myös asiakaskyselyitä
Lue alta ohjeet, mikäli haluat tekstiviestillä vain muistutuksia ajanvarauksista.
Terveydenhuollon palveluissa asioiville voidaan lähettää muistutuksia tulevista ajanvarauksista tekstiviestillä. Muistutuspalvelun käyttö edellyttää, että asiakas on antanut siihen suostumuksensa. Suostumus merkitään potilastietojärjestelmään (Lifecare). Suostumus on voitu kysyä esimerkiksi terveysasemalla tai muissa palveluissa yhteystietojen tarkistamisen yhteydessä.
Aiemmin annetun suostumuksen tulkitaan koskevan kesästä 2024 lähtien myös viestejä, joissa asiakasta pyydetään arvioimaan saamaansa palvelua tai vastaamaan omaa hyvinvointiaan koskevaan elämänlaatukyselyyn. Palautteen kerääminen ja toiminnan kehittäminen on tärkeää hyvinvointialueelle.
Asiakaspalautetta kerätään tekstiviestillä
Oma Häme kerää asiakaskokemusta kartoittavaa palautetta tekstiviestitse. Viesti tulee numerosta 18220 ja siihen vastaaminen on maksutonta. Kyselyssä on neljä kysymystä, joihin vastaamalla pystyy vaikuttamaan toiminnan ja palveluiden kehittämiseen. Vastaukset käsitellään siten, että niistä ei ole mahdollista tunnistaa yksittäistä vastaajaa. Lisätietoja asiakaspalautetietojen käsittelystä saat Oma Hämeen sivustolla olevasta tietosuojaselosteesta.
Palautekyselyn lisäksi asiakas voi saada Oma Hämeeltä elämänlaatukyselyn, jolla kerätään tietoa asiakkaiden hyvinvoinnista palveluiden vaikuttavuuden arvioimiseksi. Elämänlaatukyselyyn pyydetään vastaamaan tekstiviestissä olevan linkin kautta. Vastaaminen edellyttää tunnistautumista.
Kyselyn kieltomahdollisuus
Jos asiakas haluaa kieltää puhelinnumeronsa käytön palautekyselyiden lähettämiseen, hän voi pyytää henkilökuntaa tekemään kiellon potilastietojärjestelmään. Muistutukset ajanvarauksista tulevat kyselykiellosta huolimatta.