Terveys-chat
Terveys-chatistä löydät sairaanhoitajan, fysioterapian, mielenterveys- ja päihdepalveluiden sekä suun terveydenhuollon chatit yhdestä paikasta.
Löydät chatin Oma Häme -sovelluksesta, jonka voit ladata sovelluskaupasta. Voit aloittaa chatin myös Oma Hämeen verkkosivuilta. Asiointi palvelussa vaatii vahvan tunnistautumisen henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella.
Terveys-chat alkaa joko oirekyselyn täyttämisellä tai valitsemalla ajanvaraukseen liittyvät asiat.
Jos täytät oirekyselyn, sinut ohjataan suoraan sopivan terveydenhuollon ammattilaisen luo. Kyselyllä varmistetaan, että saat apua juuri oikealta taholta – tehokkaasti ja ilman turhaa odottelua.
Jos asiasi koskee ajanvarausta, voit valita ajanvaraukseen liittyvät asiat suoraan aloitusvalikosta.
Palvelu on avoinna maanantaista perjantaihin klo 8–20 ja sen ammattilaiset ovat tavoitettavissa seuraavasti:
• Sairaanhoitaja ja lääkäri: ma–pe klo 8–20
• Mielenterveys- ja päihdepalvelut: ma–pe klo 13–15
• Fysioterapia: ma–pe klo 8–15 (ajalla 21.7.–8.8. klo 12–15)
• Suun terveydenhuolto: ma–pe klo 8–14
Jos asioit tarvitsemasi ammattilaisen paikallaoloajan ulkopuolella, kiireellinen asia ohjautuu sairaanhoitajalle. Kiireettömissä asioissa asiakas voit tallentaa täyttämäsi oirekyselyn ja palata chattiin, kun asiaa hoitava ammattilainen on paikalla.
Kun Terveys-chat on kiinni, voit kuitenkin täyttää oirekyselyn. Kysely ohjaa sinut ottamaan yhteyttä päivystykseen tai hätänumeroon, jos se toteaa asiasi olevan kiireellinen. Muussa tapauksessa esitietolomake nopeuttaa asioinnin aloittamista, kun palaat chattiin sen aukioloaikana.
Terveys-chatissa voit asioida myös toisen henkilön, esimerkiksi lapsen puolesta, kun valtuutus on tehty Suomi.fi-verkkopalvelussa.