Digituki on tukea digitaaliseen asiointiin sekä palveluiden käyttöön. Digituki pyrkii auttamaan sinua asioimaan digitaalisissa palveluissa itsenäisesti ja turvallisesti. Se voi myös ohjata sinulle sopivimman digipalvelun valinnassa, sen käyttöönotossa tai esimerkiksi neuvoa Oma-Häme -sovelluksen asentamisessa.
Oma Häme tarjoaa digitukea puhelimitse ja sähköpostin välityksellä. Lisäksi verkkosivuiltamme löydät ohjeita digipalveluidemme käyttöön.
Oma Hämeen digituki noudattaa Digi- ja väestötietoviraston luomaa Digituen eettistä ohjeistusta.
Toimi näin
Verkkosivuiltamme löydät kuvaukset digipalveluistamme ja ohjeita niiden käyttöön. Jos pelkät ohjeet eivät ratkaise asiaasi, ota yhteyttä hyvinvointialueemme digitukeen.
Digitukea voit saada puhelimitse palvelun aukioloaikoina tai sähköpostin välityksellä ajasta riippumatta ottamalla yhteyttä osoitteeseen digituki@omahame.fi.
Jos tuen tarpeesi koskee niin sanottua yleistä digitukea (kuten laitteen käyttö ja päivitykset, tietoturva ja tietosuoja, internetin käyttö, jne.) voit olla yhteydessä esimerkiksi alueen kirjastoihin, jotka tarjoavat digiopastusta.
Soita
Digituki, puhelinasiointi
Oma Hämeen digituki auttaa sinua hyvinvointialueemme digipalveluiden käyttöönotossa ja käytössä.
Soittamalla digituen puhelinnumeroon, saat digitukea puhelimitse palvelun aukioloaikoina. Muina aikoina voit asioida sähköpostitse osoitteeseen digituki@omahame.fi
Digituki on tarkoitettu jokaiselle, joka tarvitsee tukea digipalveluidemme käyttöönotossa tai niiden käytössä. Autamme tarvittaessa myös asiointiisi sopivimman digipalvelun valinnassa.