Työ terveydenhuollon saatavuuden ja asiakaskokemuksen parantamiseksi jatkuu Kanta-Hämeessä

Kanta-Hämeessä käynnistyi viime syksynä Huomisen terveyskeskus -valmennus, jossa tavoitteina ovat mm. terveysasemien kilpailukyvyn vahvistaminen sekä asiakasymmärryksen parantaminen. Nyt valmennuksessa on päästy toiseen vaiheeseen, ja samalla mukaan on liittynyt lisää terveysasemia maakunnastamme.

Ensimmäisessä vaiheessa mukana olivat Hämeenlinnasta Viipurintien terveysasema, Janakkalasta Tervakosken terveysasema ja Riihimäen terveysasema. Toiseen vaihteeseen tulivat mukaan Hämeenlinnasta Idänpään terveysasema, Janakkalasta Turengin terveysasema sekä Jokioisten terveysasemalta niin vastaanoton kuin suun terveydenhuollon väki.

Yhtä aikaa kakkosvaiheen valmennuksen kanssa starttasivat kolme kehitysprojektia: Kanta-Hämeessä halutaan panostaa erityisesti saatavuuden kehittämiseen, asiakaskokemuksen parantamiseen sekä johtamisen uudistamiseen.

Saatavuuteen, erityisesti hoitoon pääsyyn, liittyvät aiheet ovat puhututtaneet pääkaupunkiseudulla tällä viikolla. Kanta-Hämeessä kehittämistyö muun muassa niiden tiimoilta on jo pyörähtänyt käyntiin.

Saatavuus pitää sanana sisällään monenlaisia asioita, esimerkiksi hoitoon pääsy, osaava henkilöstö, sähköiset palvelut, hyvät nettisivut, aukioloajat sekä kulkuyhteydet ja parkkipaikat liittyvät kaikki saatavuuteen

– Esimerkiksi saatavuuden osalta olemme Huomisen terveyskeskus -valmennuksessa luomassa yhteistä näkemystä siitä, mitä palveluiden hyvä saatavuus meillä Kanta-Hämeessä tarkoittaa ja millä eri keinoin voisimme saatavuutta parantaa, sanoo projektipäällikkö Auli Anttila Oma Hämeestä.

Huomisen terveyskeskus -valmennukseen liittyviä materiaaleja on koottu Oma Hämeen verkkosivulle, ja sieltä löytyy myös juuri ilmestynyt valmennuksen teemalehti.

Lisätietoa:

Projektipäällikkö Auli Anttila, Oma Häme, p. 050 512 1249, auli.anttila@hame.fi
Riihimäen seudun terveyskeskuksen johtajaylilääkäri Olli Huuskonen, joka vastaa saatavuuteen liittyvästä projektista, p. 019 758 5510, olli.huuskonen@riihimaki.fi

Oma Häme
Oma Häme

Meitä varten

Ei kommentteja

Osallistu keskusteluun